ورزش

گزارش: چرا محمد صلاح مانند یک ستاره نیست؟

این مهاجم مصری در 28 بازی اخیر خود تنها 7 گل به ثمر رسانده است، اما انتظارات در آنفیلد این است که این فقط یک افت موقت باشد.


به گزارش ایلنا، اگر چهره‌ای بتواند ناامیدی یک تیم را خلاصه کند، آن چهره محمد صلاح در ناپل در چهارشنبه شب بود.

ستاره مصری لیورپول هرگز از تعویض شدن لذت نبرده است. او از آن متنفر است، در واقع، و حتی بیشتر از آن زمانی که نیم ساعت به پایان بازی باقی مانده و تیمش 4-1 شکست خورده و به دنبال راهی برای نجات می‌گردد.

اما در حال حاضر همه چیز در آنفیلد درست نیست و حتی صلاح در حالی که قرمزها به دنبال نتایج، ریتم و اعتماد به نفس هستند، از وضعیت خودش رنج می‌برد.

با دو گل در هفت بازی این فصل – بدون درنظر گرفتن گلزنی در سوپرکاپ انگلیس – این بدترین شروع او از نظر گلزنی در یک فصل از زمان پیوستن به لیورپول در سال 2017 است. در دو فصل قبلی، برای مقایسه، صلاح تا این لحظه 6 بار گل زده بود.

در حال حاضر، چشم انداز یک کفش طلای دیگر در لیگ برتر – که چهارمین کفش طلایی او در شش فصل خواهد بود – دور از انتظار به نظر می‌رسد. ارلینگ هالند در حال حاضر دو رقمی شده و میانگین یک گل در هر 49 دقیقه به ثمر رسانده است. در مقابل، صلاح به طور متوسط ​​از هر 270 دقیقه یک گل زده است.

او به تنهایی مقصر مشکلات لیورپول نیست.  در عوض، او قربانی تیمی است که به وضوح راه خود را از نظر ساختار، سازمان، انرژی و تقریباً هر چیز دیگری گم کرده است. او ممکن است یکی از بهترین بازیکنان جهان باشد، اما حتی آن‌ها هم مشکلات خود را دارند.

یورگن کلوپ روز چهارشنبه، پس از آن شکست سخت لیگ قهرمانان مقابل ناپولی، پیشنهاد کرد که تیمش باید خود را «بازآفرینی» کند، اما در مورد صلاح بیشتر به بازگشت به عادات قبلی است تا شروع عادت‌های جدید.

بنابراین چکونه آنها انجامش می‌دهند؟ کلید می‌تواند نه تنها در بازگشت تیاگو آلکانتارا باشد، که باید کنترل و قدرت را به خط هافبکی بیافزاید که در تمام فصل فاقد هر دو بود، اما در داروین نونز این پتانسیل موجود است، که اکنون باید خط حمله جدید لیورپول حول او ساخته شود.

خیلی وقت پیش به نظر می‌رسید، اما نشانه‌های امیدوارکننده‌ای در ارتباط و اتصال صلاح و نونز، به طور خلاصه، مقابل منچسترسیتی در سوپرکاپ انگلیس و سپس دوباره برابر فولام در افتتاحیه لیگ برتر وجود داشت.

در هر دو بازی، هر دو بازیکن گل زدند و هر دو بازیکن به دیگری پاس گل دادند، حضور نونز در محوطه جریمه باعث ایجاد نوعی وحشت و سردرگمی شد، البته این همان فضایی است که صلاح می‌توانست از آن سود ببرد.

واضح است که خط حمله لیورپول در حال تغییر است. جدایی سادیو مانه سرفصل ماجرا در تابستان بود، اما دور شدن از سیستمی که به شدت بر مهارت‌های منحصربه‌فرد روبرتو فیرمینو به‌عنوان شماره 9 پیشرو در محوطه جریمه متکی است، اهمیتی برابر یا شاید بزرگ‌تر دارد.

این بازیکن برزیلی در هفته‌های اخیر یادآوری این مهارت‌ها را ارائه کرده و هنوز این احساس وجود دارد که بهترین و منسجم‌ترین فوتبال لیورپول زمانی به وجود می‌آید که او روی ریتم است، اما واضح است که نونز، لوئیس دیاز و دیوگو جوتا ستاره‌های آینده هستند. سوال این است که لیورپول چگونه این انتقال را انجام می‌دهد و چه تاثیری بر بازیکنانی مانند صلاح دارد، بدون این که به مدافعان کناری ترنت الکساندر-آرنولد و اندی رابرتسون اشاره کنیم.

هفته گذشته و پس از تساوی بدون گل مقابل اورتون، به کلوپ گفته شد که صلاح در این فصل بیشتر از سال‌های قبل بازی می‌کند. او این تصور را رد کرد. کلوپ گفت: «من نمی‌دانم شما در آنجا چه می‌بینید. من فکر نمی‌کنم در فصل، صلاح اغلب خیلی گسترده باشد. ما می‌خواهیم او و همیشه او را در پست‌های مرکزی داشته باشیم.»

شکی نیست که فرم صلاح نسبت به نیمه دوم فصل گذشته کاهش یافته است، زمانی که او در 20 بازی آخر خود تنها 4 گل به ثمر رساند، و به راحتی می‌توان گفت که این روند در این فصل ادامه داشته است، حتی ضربات او نیز کاهش یافته است.

صلاح معمولاً از این نظر لیگ را رهبری می‌کند، اما در حال حاضر او پشت سر بازیکنانی مانند آنتونی گوردون و رودریگو مورنو قرار دارد، البته نه هالند و نه هری کین.  او هنوز بیش از یک شوت به سمت دروازه در یک بازی نداشته است، و نزخ مورد انتظار او (xG) فقط 2.78 است که تقریباً نیمی از آن در بازی مقابل بورنموث بود، زمانی که او به نحوی موفق به گلزنی یا پاس گل در نتیجه 9 بر صفر نشد.

هیچ پیشنهادی وجود ندارد – و نباید هم وجود داشته باشد – که قرارداد جدید 350,000 پوندی (405,000 دلار) در هفته که او در ماه جولای امضا کرد منجر به رضایت یا تغییر نگرش شده باشد. صلاح که تمایل خود را برای “شکستن همه رکوردها” در لیورپول اعلام کرده، به سادگی به این شکل ساخته نشده و باشگاه هیچ نگرانی در مورد تمرکز، حرفه ای بودن یا عملکرد تمرینی او ندارد. او از این نظر یک پرچمدار باقی می‌ماند.

اعتقاد بر این است که این یک افت موقت است، بازگشت جوتا و نونز و حضور تیاگو به این معنی است که زمان زیادی نمی‌گذرد که صلاح از نو روند بی نظیرش را شروع خواهد کرد.

و هنگامی که او در بهترین فرم باشد، آسمان آنفیلد بسیار روشن‌تر از آنچه اخیرا دیده شده است به نظر می‌رسد.

نیل جونز – GOAL


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا