بین الملل

آل خلیفه در تدارک برگزاری انتخابات نمایشی

آل خلیفه در حالی خود را مهیا برگزاری انتخابات پارلمانی و شهرداری های در بحرین می کند که اقدامات سرکوبگرانه آن علیه مردم بحرین متوقف نشده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری بحرین، آل خلیفه دستور تشکیل دو کمیته برای ساماندهی و نظارت بر انتخابات پارلمانی و شهرداری ها در این کشور که قرار است در ماه نوامبر برگزار شود را صادر کرد.

براساس این گزارش، علی بن فضل البوعینین، دادستان کل بحرین، دستوری مبنی بر تشکیل کمیته ای از اعضای دادستانی کل در سراسر بحرین صادر کرد. بنابر دستور دادستانی کل بحرین، وظیفه این کمیته تحقیقات درخصوص جرائم انتخاباتی است که مخالف قانون انتخابات پارلمان و شهرداری ها است.

البوعینین همچنین دستور کمیته ای برای بررسی درخواست های کمیته های نظارتی بر فرآیند انتخابات در رابطه با نامزدها را صادر کرد.

حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین پیشتر طی فرمانی، ۱۲ نوامبر را موعد برگزاری انتخابات پارلمان بحرین اعلام کرده بود.

لازم به ذکر است که بحرین از ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی (۲۵ بهمن ۱۳۸۹) صحنۀ خیزش مردمی علیه رژیم آل‌خلیفه است. مخالفان بحرینی با برپایی اعتراضات مسالمت‌آمیز خواستار آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در این کشور هستند. انقلابیون بحرینی این اقدامات آل خلیفه را نمایشی می دانند.

مخالفان، انتخابات پارلمانی و شهرداری‌ها در این کشور را بی تاثیر و کم رنگ می دانند. از نگاه آنها، این انتخابات فاقد رنگ و بوی سیاسی بوده و جدا از مخالفان و اکثریت مردم، به مذاق جامعه بین‌المللی نیز خوش نمی‌آید.انتخابات، چیزی جز بازتاب تک روی آل خلیفه و انحصار طلبی در تصمیمات سیاسی کشور نیست.

مخالفان تاکید دارند که در بیشتر مناطق هیچ توجهی به انتخابات وجود ندارد و تبلیغات، حرف و حدیث، رقابت و برنامه‌ای برای آن وجود ندارد، آنچه حکمفرما است اقدامات سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه علیه شهروندان است و مردم همچنان بر موضع خود در تحریم انتخابات و مبارزه با بی عدالتی ها ادامه می دهند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا