شهرستان ها

مشارکت مردم در برنامه‌های اجرایی راهبرد تحقق توسعه پایدار است

نیر-معاون فرماندار شهرستان نیر گفت: مشارکت مردم در برنامه‌های اجرایی با محوریت کاهش آسیب‌های اجتماعی راهبرد تحقق توسعه پایدار است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی پورجم عصر یکشنبه در جلسه هم‌اندیشی «مشارکت‌های اجتماعی نوجوانان در جهت ارتقا سلامت اجتماعی» با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی شناسایی شده توسط گروه‌های نوجوانان و زنان مرتفع می‌شود، اظهار کرد: مشارکت مردم در برنامه‌های اجرایی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی راهبرد تحقق توسعه پایدار است.

وی افزود: بررسی رویکردها و راهکارهای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نشان می‌دهد که مشارکت اجتماعی و ظرفیت سازی برای جلب حمایت و نیز توانمندسازی مخاطبان در طراحی و اجرای برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، می‌تواند موجب افزایش کارایی و اثربخشی اقدامات شود.

معاون فرماندار شهرستان نیر گفت: این رویکرد، به ویژه در گروه سنی نوجوانان، به دلیل تأثیر همسالان بر یکدیگر، علاوه بر اینکه زمینه ارتقا دانش و آگاهی آنان را فراهم می‌کند، توانمندی و ظرفیت لازم برای ترویج پیام‌های پیشگیری، شناخت مسائل، مخاطرات و چالش‌های اولویت دار و در نتیجه، ارائه راه حل‌های خلاقانه برای حل مسائل به منظور اجرا در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را برای نوجوانان، موجب می‌شود.

پورجم در ادامه ارتقای توانمندی‌های نوجوانان در زمینه شیوه‌های همیاری اجتماعی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ایجاد و توسعه ظرفیت‌های مشارکت نوجوانان در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را از اهداف اجرای این برنامه عنوان کرد.

وی همچنین افزود: ایجاد و توسعه ظرفیت‌های مشارکت نوجوانان، ایجاد ساز و کار تشویقی برای حمایت از برنامه‌های جمعی نوجوانان در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ایجاد و توسعه شبکه روابط مشارکتی نوجوانان برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از اهداف اصلی اجرای این برنامه بود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا