سیاسی

تحقق ۹۰ درصدی مصوبات سفر در خلخال

نماینده مردم خلخال در مجلس خبر داد؛

خلخال- نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: حدود ۹۰ درصد از مصوبات سفر نایب رییس مجلس شورای اسلامی به جنوب استان اردبیل عملیاتی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید غنی نظری شامگاه یکشنبه در جلسه پیگیری مصوبات سفر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: حدود ۹۰ درصد از مصوبات سفر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به جنوب استان اردبیل عملیاتی شده است که در همین زمینه و در حوزه شهرستان کوثر، تخصیص اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریالی پروژه راه کیوی – سکرآباد طی نامه‌ای ابلاغ شده است.

وی افزود: همچنین مقرر شد پروژه آسفالت راه ۱۳ کیلومتری هشجین به محور ارتباطی اردبیل- سرچم تأمین اعتبار شود که به زودی مراحل آغاز آسفالت این مسیر آغاز خواهد شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به موضوع احداث تونل خلخال- اسالم اشاره کرد و گفت: اقدامات اولیه این طرح انجام شده و قرار شد در ۱۰ روز آینده طی جلسه‌ای با معاون سازمان برنامه و بودجه مشکل دریافت ردیف ۲۳ بودجه مرتفع شود تا عملیات اجرایی این پروژه نیز آغاز شود.

نظری بیان کرد: تأمین اعتبار برای تکمیل سدهای معیشتی نیمه تمام موضوع دیگری بود که در این نشست بررسی شد که درباره اعتبارات سد سجن بخش شاهرود خلخال هم مقرر شد از محل ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار، بخشی از آن به استان پرداخت شود تا این مشکل هم مرتفع شود.

وی ادامه داد: در حوزه عمران شهری هم مقرر شد با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال رودخانه‌های شهرستان ساماندهی شود که در همین زمینه شهرداری خلخال باید ظرف یک هفته طرح توجیهی را به وزارت کشور ارسال کند تا این اعتبار تأمین شود.

نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی همچنین از ابلاغ ۱۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل فاضلاب شهرستان کوثر خبر داد و افزود: علاوه بر این برای تکمیل سد گیوی هم اقداماتی انجام شده است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا