شهرستان ها

توجه به اقتصاد دانش بنیان حلقه مفقوده توسعه خراسان شمالی است

بجنورد- سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان شمالی با اشاره به ظرفیت‌های محصولات دانش بنیان در حل مشکلات اقتصادی، گفت: توجه به اقتصاد دانش بنیان حلقه مفقوده توسعه خراسان شمالی است.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر فخر موحدی عصر دو شنبه در ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان خراسان شمالی که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با توسعه کمی و کیفی پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد و دانشگاه‌ها و ارائه محصولات فناورانه می‌توان شاهد تجاری سازی و توسعه اقتصاد دانش بنیان در استان بود.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان شمالی با گلایه از عدم حضور مدیران تأثیر گذار در این ستاد جهت ارائه گزارش، گفت: اقدامات اثر بخش دستگاه‌های اجرایی متولی استان به ویژه در حوزه کارآفرینی می‌تواند در توسعه مجموعه اقتصاد دانش بنیان مؤثر باشد.

وی پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد را به عنوان یکی از معیارهای مهم در توسعه و رشد اقتصاد دانش بنیان دانست و افزود: این مراکز باید اهتمام جدی به موضوع اقتصاد دانش بنیان داشته باشند زیرا تبدیل موضوعات به تجارت و اقتصاد از اولویت‌های اصلی این ستاد است و در این راستا اندیشه‌های نوین می‌تواند ما را در حرکت به سوی فناوری‌های جدید هدایت کند.

فخر موحدی با اشاره به سفر اخیر رایزن بازرگانی سفارت بنگلادش به استان و استقبال آنان از حوزه دانش بنیان، گفت: استقبال از تجارت دانش بنیان از سوی کشورهای دیگر این امکان را به ما می‌دهد تا در این حوزه جدیت بیشتری برای کار کردن اعمال کنیم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا