شهرستان ها

گسترش ۲۰ هکتاری گلخانه‌ها در شهرستان کوثر

کوثر – استاندار اردبیل گفت: با توجه به استعداد منطقه در توسعه گلخانه‌ها انجام مطالعات و گسترش ۲۰ هکتار گلخانه به شهرک گلخانه‌ای شهرستان کوثر نیاز است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحامد عاملی در سفر یک روزه به شهرستان کوثر و در شورای اداری این شهرستان اظهار کرد: تأمین منابع مالی برای ایده‌های تحول آفرین در حوزه تولید و اقتصاد استان امکان پذیر شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای ارتقای اقتصادی و شاخص‌های توسعه استان نیازمند اندیشه‌های تحول کننده هستیم و باید در این راستا از سرمایه گذاری‌های مهمی که به توسعه منجر می‌شود، حمایت شود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه شجاعت در تصمیم گیری ها برای رفع عقب ماندگی‌های استان نیاز است، گفت: مسائل مهم مردم نباید فدای مسائل بخشی شده و باید از سرمایه گذاری‌های اقتصادی و سود آور برای استان در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی و گردشگری پشتیبانی‌های لازم صورت گیرد.

عاملی توجه به معیشت و ارتقای وضعیت اقتصادی مردم را از جمله اولویت‌های اقدامات تحول آفرین در حوزه اقتصادی دانست و بیان کرد: اجرای طرح‌های تحول آفرین در بخش‌های مختلف وابسته به توسعه و تأمین زیرساخت‌های برق، گاز و آب بوده و لازم است این زیرساخت‌ها برای سرمایه گذاری ها فراهم شود.

وی وجود ظرفیت‌های مهم خدادادی در کل استان و همچنین شهرستان کوثر را یادآور شد و تصریح کرد: توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای و استفاده بهینه از ظرفیت‌های بکر گردشگری برای تبدیل به ثروت به برنامه ریزی های تحول آفرین نیازمند است.

استاندار اردبیل ادامه داد: اجرای باغات بزرگی که محصولات آن صادراتی باشد و فضاهای گردشگری مطابق با استاندارد در طول ۲ سال، می‌تواند موجب تحول اقتصادی در منطقه شود.

عاملی گفت: با توجه به استعداد منطقه در توسعه گلخانه‌ها، انجام مطالعات و اضافه شدن ۲۰ هکتار گلخانه به شهرک گلخانه‌ای شهرستان کوثر نیاز است.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات مطرح شده از سوی مسئولان شهرستان کوثر در خصوص اجرای مجتمع آبرسانی کوثر از پیگیری برای جذب اعتبارات با همکاری آب منطقه‌ای در این خصوص خبر داد.

عاملی با بیان اینکه جذب اعتبارات به تنهایی موجب توسعه نمی‌شود، وحدت و همدلی مردم و مسئولان را در توسعه پایدار استان حائز اهمیت دانست.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا