جامعه

در بیمارستان شریعی چه گذشت؟


هفتمین جلسه انجمن حمایت از بیماران و بیمارستان شریعتی با حضور حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، هفتمین جلسه انجمن حمایت از بیماران  بیمارستان شریعتی با حضور حسین قناعتی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

حسین قناعتی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، در جمع انجمن حمایت از بیماران و بیمارستان شریعتی، از همکاری دانشگاه برای تسهیل پروژه‌های خیرین خبر داد و گفت: در جریان اقدامات موثر شما در بیمارستان شریعتی قرار دارم و دعاگوی شما هستم و از خداوند می‌خواهم که اجر دنیوی و اخروی نصیبتان کند.

وی ادامه داد:‌ از شما نیز می‌خواهم که این امر را گسترش دهید و از دیگران نیز بخواهید که در مسیر خیر قرار گیرند و بدانید که دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز پشتیبانی از نیات و اقدامات خیر شما را سرلوحه اقداماتش قرار خواهد داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران بر ضرورت توجه و تمرکز بر امور خیر تاکید کرد و گفت: نوار عمر در حال گذر است و به سرعت می‌گذرد، خوش به حال افرادی که توفیق خدمت به مردم و انفاق در راه خدا را در این دوران پیدا می‌کنند.

در این جلسه جمشیدی، رئیس بیمارستان شریعتی با اشاره به پشتیبانی‌های خیرین از بیمارستان شریعتی،گفت: خیرین همواره یار بیمارستان بوده‌اند، اما از اواخر سال گذشته با حضور خیرین و تشکیل انجمن حمایت از بیماران و بیمارستان شریعتی، فعالیت‌ها انسجام گرفت و به صورت منظم پیش رفت.

رئیس بیمارستان شریعتی افزود: حضور ارزشمند یک‌یک خیرین برای ما غنمیت است و تاکنون حامل خیرات و برکات زیادی برای بیمارستان بوده‌ است. هر جا که به تنگنا برخوردیم دستمان را گرفتند و دوستانه یار و یاورمان بودند و امیدوارم با حضور ایشان کار های بزرگی انجام شود.

 حسن حمزه‌زاده، مدیرعامل انجمن بیماران و بیمارستان شریعتی با معرفی همکارانش در هیات مدیره، گزارشی از اقدامات انجام شده خیرین در بیمارستان شریعتی ارایه کرد و افزود: کارنامه اعضای مجمع خیرین بیمارستان شریعتی نشان می‌دهد که این بزرگواران در حوزه‌های مختلف کار خیر حضور داشته‌اند.

وی اضافه کرد: اما حضور در این جمع و تمرکز بر مسایل  و مشکلات یک بیمارستان از میان صدها بیمارستان و هزاران کار خیر دیگر، شبیه کار شما پزشکان است که وقتی تخصص می‌گیرید، کارتان جزئی‌تر می‌شود و به همان اندازه دقت و تشخیص‌تان در درمان بیماری‌ها بالاتر می‌رود. به همین خاطر است که من فکر می‌کنم نشانه‌گذاری و هدف‌زنی در کار خیر که از نیات خیرین است، در خیریه‌های بیمارستانی با دقت و وسوس بیشتری صورت می‌پذیرد.

آیت‌الله محمودرضا جمشیدی، عضو هیات مدیره انجمن حمایت از بیماران و بیمارستان شریعتی با اشاره به ایام اربعین، گفت: اربعین نماد فرهنگ تشیع است و همانطور که تشیع امور باطنی دارد، امور ظاهری هم دارد که اظهارش باعث گرمی و همگرایی بین معتقدین به مکتب ائمه علیهم‌السلام است.

وی افزود: برخی اوقات تلاش‌ها به نتیجه مطلوب نمی‌رسد یا نتایجش محدود است، اما  یکی از جاهایی که به عنایت الهی به همت بلند خواهران و برادران خیر بنا گذاشته شد، همین انجمن حمایت از بیماران و بیمارستان شریعتی است که از ابتدا کارهایشان به درستی پیش می‌رود و دست خدا را می‌توان پشت این جمع دید و امیدوارم خداوند به این همت بلند اجر بدهد.

 اصغر عبداللهی، عضو هیات امنای انجمن حمایت از بیماران و بیمارستان شریعتی نیز به ظرفیت‌های نهادها در کمک به بیمارستان شریعتی اشاره کرد و از منابع جلب کمک به بیمارستان از جمله تسهیلات و استفاده از بودجه‌های عمرانی با حمایت دولت و مجلس خبر داد.

 جعفر رزمی که به نیابت از  رضوان در جلسه حضور داشت، گزارشی از اورهال کردن سیستم گرمایش و سرمایش بیمارستان و برآوردهای انجام شده ارائه کرد.

در ادامه جلسه، اعضا به بررسی فرایندهای تامین برخی دیگر از تجهیزات بیمارستان پرداختند.

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا