شهرستان ها

میانگین عمر بهره‌برداری ازپروژه‌ها درکهگیلویه و بویراحمد۱۷سال است

یاسوج- معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: میانگین عمر بهره‌برداری از پروژه‌ها در کهگیلویه و بویراحمد ۱۷ سال است.

به گزارش خبرنگار مهر، کیامرث حاجی‌زاده ظهر سه شنبه در نشست بررسی اسناد خزانه استان افزود: برای استانی که در حال توسعه است قابل قبول نیست که پروژه‌های عمرانی ۱۰ تا ۱۵ سال راکد باشد و پروژه‌های کلیدی هم شروع نشده باشد.

وی با بیان اینکه پروژه‌ها اولویت‌بندی شدند و علی‌رغم وضعیت بد اقتصادی دولت کنونی و گذشته اما با همراهی مسئولان، نمایندگان و مردم، کهگیلویه و بویراحمد به کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شد، گفت: با حرکت لاک پشتی در احداث پروژه‌ها چگونه می‌خواستیم استان را در برنامه‌های توسعه از محرومیت خارج کنیم.

حاجی زاده افزود: کافی نبودن اعتبارات یکی از دلایل طولانی شدن پروژه‌های عمرانی بود و حرکت جدی برای جذب اعتبارات شروع شد و اعتبارات خوبی از محل هدفمندی یارانه‌ها، متمم سفر رئیس جمهور، محرومیت زدایی و سایر محل‌ها به استان، اختصاص یافت که بی‌سابقه بود و جهش جدی در سرعت اجرای پروژه‌های عمرانی استان اتفاق افتاده است.

وی یادآور شد: روزی که به عنوان معاون عمرانی استانداری استان، منصوب شدم استان یک هزار و ۴۷۰ پروژه داشت که اغلب غیرفعال بودند.

حاجی زاده با بیان اینکه مهلت برای جذب اعتبارات اسناد خزانه تیرماه بود اما این زمان دو ماه تمدید شد و به پایان شهریور موکول شد که دستگاه‌ها در روزهای پایانی شهریور اعتبارات اسناد خزانه را جذب کنند، گفت: دستگاه‌ها مهلت دارند طی روزهای آینده اعتبارات نقد و اسناد خزانه را جذب کنند و زیبنده نیست در استان کمتر توسعه یافته کهگیلویه و بویراحمد رقمی برگشت داده شود همه ما باید در برابر این مردم و در روز قیامت پاسخگو باشیم.

وی تصریح کرد: دستگاه‌ها تا روز پنجشنبه ۲۴ شهریور زمان دارند اعتبارات اسناد خزانه را جذب کنند و دوشنبه ۲۸ شهریور هم آخرین مهلت جذب اعتبارات نقد استان است و این تاریخ‌ها به هیچ وجه قابل تمدید نیست و ریال به ریال اعتبارات باید جذب شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا