شهرستان ها

۴۵۰ روحانی در مدارس استان اردبیل مستقر می‌شوند

اردبیل- مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از استقرار ۴۵۰ روحانی در مدارس استان اردبیل همزمان با آغاز سالتحصیلی جدید خبر داد.

کلام‌الله صفری در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: استان اردبیل با ۲۶۰ هزار دانش‌آموز در قالب ۲ هزار و ۵۵۰ مدرسه، ۱۱ هزار و ۸۰۰ کلاس درس و حضور ۱۸ هزار و ۵۰۰ همکار فرهنگی در تلاش و تکاپو برای آغاز سال تحصیلی جدید است.

وی تصریح کرد: ما بر اساس نقشه راه در ۲ حوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تلاش می‌کنیم تا فضاهای آموزشی را برای تحصیل شایسته دانش‌آموزان مهیا کنیم که در بخش سخت‌افزاری تأمین تجهیزات و امکانات مورد نیاز مدارس از جمله میز، صندلی، کامپیوتر و سایر تجهیزات به همراه شاداب‌سازی فضای مدرسه از رویکردها و برنامه‌های اصلی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در بخش نرم‌افزاری نیز بر اساس سند تحول و زیست بوم استانی سعی بر این بوده تا در قالب ۲ کارگروه تخصصی ۷۵۰ فعالیت و ۱۰۰ برنامه تخصصی و کاربردی برای سال تحصیلی جدید در نظر گرفته شود.

صفری افزود: ۲۰ برنامه مربوط به آموزش متوسطه، ۳۰ برنامه آموزش ابتدایی، ۳۰ برنامه در حوزه فرهنگی و تربیتی و ۲۰ برنامه نیز در حوزه‌های دیگر آموزش و پرورش برای سال تحصیلی پیش رو در نظر گرفته شده تا ما بتوانیم سال تحصیلی با نشاط و با انگیزه‌ای را شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار ساماندهی نیروی انسانی، ثبت‌نام صد درصدی دانش‌آموزان و توزیع کتب درسی در ۲ اعزام کاروان تجهیزات و امکانات آموزشی و کمک آموزشی به ارزش ۵۰ میلیارد تومان، لوازم مورد نیاز مدارس با همراهی نوسازی و تجهیز مدارس تدارک و تأمین شده است.

صفری اضافه کرد: بر اساس نیاز مناطق و تقسیم عادلانه توزیع این امکانات را شاهد هستیم تا مناطق محروم نیز از این امکانات سخت‌افزاری و همچنین دبیران تخصصی متبحر استان استفاده کنند.

وی از کاهش کلاس‌های مختلف و چند پایه در استان خبر داد و بیان کرد: با همکاری دهیاران، بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها سعی کردیم تا در مناطق محروم و روستایی کلاس‌های مختلف چند پایه را کاهش داده و با اجرای سه طرح مینی‌بوس، مدارس شبانه‌روزی و روستا مرکزی تحصیل مناسب دانش‌آموزان را با کمیت و کیفیت مطلوب شاهد باشیم.

صفری ضرورت ارتقای میانگین نمرات دانش‌آموزان استان را در پایه دوازدهم از لحاظ کمی و کیفی و ارتقای جایگاه استان در کنکور یادآور شد و ادامه داد: در سال تحصیلی جدید «هر مدرسه یک نمازخانه و هر نمازخانه یک روحانی» شعار اصلی است که در این راستا ۴۵۰ روحانی با همکاری و مشارکت حوزه‌های علمیه جذب مدارس استان می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: تلاش ما بر این است تا در قالب ۱۰۰ برنامه تعریف شده بتوانیم سال تحصیلی مناسبی را آغاز کنیم که ۲۸ شهریور دومین مرحله مانور بازگشایی مدارس را با هدف حفظ آمادگی مدارس برگزار خواهیم کرد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا