بین الملل

مناسک مذهبی برای یهودیان در بحرین آری، شیعیان خیر


یک فعال سیاسی و تحلیلگر بحرینی با اشاره به سیاست یک بام و دو هوای آل خلیفه تاکید کرد که این رژیم به یهودیان اجازه انجام مناسک دینی را می‌دهد اما اکثریت شیعه را برای انجام مراسم مذهبی از جمله عزاداری برای امام حسین (ع)، تحت فشار و محدودیت قرار می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ابراهیم المدهون» نویسنده و تحلیل‌گر سیاسی بحرین، امروز (چهارشنبه، ۱۴ سپتامبر)، از تداوم تحمیل محدودیت مقامات آل خلیفه علیه شهروندان شیعی برای انجام شعائر مذهبی خبر داد و تصریح کرد، این در حالی است که سایر فرقه ها و مذاهب یهودی و بودایی از آزادی انجام مناسک خود بدون هیچ محدودیتی برخوردارند.

این فعال سیاسی بحرین در گفت‌وگو با وبگاه «المعلومه»، تصریح کرد: رژیم آل‌خلیفه، مانع برگزاری مراسم عاشورا و اربعین حسینی (ع)، که برای شیعیان یک مراسم مقدس است، می‌شود و برای شیعیان محدودیت ایجاد می‌کند. این اقدام بخشی از سیاست نژادپرستانه رژیم آل‌خلیفه در قبال شیعیان بحرین است».

المدهون تصریح کرد: «سیاست آزار و تبعیش چندین دهه علیه شیعیان بحرین از سوی حکومت در بحرین دنبال می‌شود. رژیم آل خلیفه بدترین اشکال سرکوب را علیه شیعیان اعمال می‌کند و آنها را تحت فشار نقض آشکار حقوق بشر در تنگنا قرار می‌دهد».

«احمد الصالح» عضو جمعیت اسلامی «الامل» در بحرین نیز پیشتر از رفتارهای تبعیض آمیز رژیم آل خلیفه علیه شهروندان شیعی و جلوگیری از سفر آن‌ها به عتبات عالیات برای مراسم اربعین حسینی، انتقاد کرده بود.

دولت بحرین سابقه طولانی در ممنوعیت و ایجاد محدودیت در مراسمات دینی و عزاداری در داخل این کشور دارد، در حالیکه اکثریت جمعیت بحرین را شیعیان تشکیل می‌دهند.

پایان پیام/م


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا