شهرستان ها

دهیاران و شوراها به راه‌اندازی باجه‌های صندوق ایرانیان کمک کنند

اردبیل- مدیرعامل صندوق تعاون روستایی ایرانیان گفت: دهیاران و شوراها با تحویل زمین به ساخت باجه‌های صندوق تعاون روستایی ایرانیان کمک کنند تا از مزایای این صندوق بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مصباح شامگاه چهارشنبه در گردهمایی مسئولان صندوق‌های تعاون روستایی ایرانیان در اردبیل اظهار کرد: ما بر اساس مجوزهای قانونی و ردیف بودجه دولتی فعالیت‌هایمان را در استان‌های مختلف انجام می‌دهیم و رویکرد اصلی حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی در ابعاد مختلف در روستاها و مناطق عشایری است.

وی تصریح کرد: ۱۴۰ هزار نفر عضو صندوق را در کشور شاهد هستیم که به رغم کارشکنی بانک مرکزی در صدور مجوز برای این نهاد مالی ما بر اساس مجوز قانونی مصوب هیئت دولت فعالیت‌هایمان را انجام می‌دهیم.

مدیرعامل صندوق تعاون روستایی ایرانیان ارکان نظارتی را در فعالیت این صندوق یادآور شد و گفت: به هیچ وجه صندوق تعاون روستایی ایرانیان در رقابت با بانک‌های دولتی و خصوصی نیست و در سال‌های گذشته در حق این صندوق اجحاف صورت گرفته و برخی تاراج سرمایه‌های صندوق را به ناحق شاهد بودیم.

مصباح افزود: در ماه‌های اخیر با تاکید مدیریت تعاون روستایی حسابرسی و برگزاری مجمع را در صندوق ایرانیان شاهد بودیم و سعی ما بر این بوده تا به شفافیت مالی در این حوزه دست بزنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: به جای فعالیت صندوق در شهرها، شایسته است باجه‌های صندوق تعاون روستایی ایرانیان فعالیت خود را در روستاها توسعه داده و رونقی مضاعف ببخشند.

مصباح مجوزهای قانونی را برای از سرگیری فعالیت با همراهی اعضای تعاونی روستایی و تقویت شبکه منسجم در این زمینه یادآور شد و اضافه کرد: با قدمت ۸۵ ساله سعی ما بر این است تا با پرداخت تسهیلات به کمک کشاورزان آمده و آنها را در تأمین بذر و سایر نهادها کمک کنیم.

وی بیان کرد: این صندوق بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار سهامدار دارد که با افزایش سرمایه و خدمات مدرن الکترونیکی که صندوق ارائه می‌کند پشتیبانی‌های لازم را از فعالان عرصه کشاورزی انجام می‌دهد.

مصباح در ادامه سخنان خود اظهار کرد: سعی ما بر این است تا جلوی ضرر و زیان و بی‌اعتمادی به صندوق گرفته شده و با تقویت ۹۳ شعبه صندوق در سطح کشور برای ارائه خدمات بیشتر کلینیک‌های تخصصی روستا و فروشگاه‌های مصرف را نیز راه‌اندازی کنیم.

وی از فعال شدن کمیته وصول مطالبات و کمیته حقوقی در این صندوق برای پیگیری مطالبات اعضای صندوق خبر داد و تصریح کرد: به جای توسعه شعب، ما آمادگی داریم با همکاری دهیاری‌ها و شوراها با تأمین زمین و ساخت و ساز از سوی صندوق باجه‌هایی را راه‌اندازی کنیم تا خدمات متنوعی به کشاورزان ارائه شود.

مدیرعامل صندوق تعاون روستایی ایرانیان از پرداخت ۵ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی برای صندوق ایرانیان در استان اردبیل خبر داد و گفت: ۸۵ درصد سپرده این صندوق متعلق به اعضای شبکه است و قطعاً با تفکر جدید سعی می‌کنیم تا به دور از حاشیه‌سازی‌ها جلب اعتماد اعضا را انجام دهیم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا