بین الملل

سخنگوی کاخ سفید: تحریم‌های بیشتر علیه روسیه در حال بررسی است


سخنگوی کاخ سفید از احتمال تحریم بیشترعلیه روسیه از سوی دولت آمریکا خبر داد.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی کاخ سفید سه شنبه شب به وقت تهران از احتمال تحریم‌های بیشترعلیه روسیه به دلیل حمله به اوکراین خبر داد.

به گزارش منابع خبری، «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران درباره تحریم‌های بیشتر علیه روسیه گفت، دولت آمریکا در حال اجرای فرآیندی برای تحریم‌های اضافی علیه روسیه است و برخی از آنها در دست بررسی هستند.

«دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت روسیه روز یکشنبه هشدار داد که ورشکستگی روسیه ممکن است به ورشکستی اروپا منجر شود.

وی گفت: «ناتوانی روسیه در پرداخت خارجی ممکن است به ابرتورم در اروپا و ورشکستگی آن منجر شود.»

مدودوف سخنان را در واکنش به سخنان «اورسلا فن درلین» مطرح می‌کرد، گفت: «ورشکستگی روسیه ممکن است به ورشکستگی اروپا منجر شود و این موضوعی ملموس است».

پیش از این رئیس کمیسیون اروپا در سخنانی مدعی شده بود که تحریم‌های غرب، اقتصاد روسیه را تضعیف می‌کند و در فروپاشی اقتصاد روسیه فقط مسئله زمان مطرح است.

روسیه پنجم  اسفند ۱۴۰۰  (۲۴ فوریه)  به اوکراین  حمله کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. «ولادیمیر پوتین»  رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

روسیه همچنین اعلام کرده  اوکراین به تعهداتش ذیل توافقات مینسک که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برای حل مناقشه‌های موجود میان جدایی‌خواهان و کی‌یف حاصل شده بود عمل نکرده است. کشورهای غربی در واکنش به اقدام نظامی روسیه تا کنون در چندین نوبت تحریم‌هایی را علیه اکثر نهادهای مالی، بخش انرژی و نخبگان سیاسی مسکو اعلام کرده‌‌اند.

«سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه اقدام کشورهای غربی در مصادره دارایی‌های بانک مرکزی کشورش در واکنش به تحولات اوکراین را «دزدی محض» توصیف کرد. لاوروف که در جمع کارکنان و دانشجویان «اندیشکده روابط بین‌الملل مسکو» صحبت می‌کرد گفت که کسی مصادره اموال بانک مرکزی روسیه را پیش‌بینی نمی‌کرده است.

او گفت: «آنها  تحویل قطعات یدکی هواپیما را تحریم می‌کنند. سعی می‌کنند هواپیماها را که مستقیماً با بهزیستی مردم سر و کار دارد و خطر جانی به همراه دارد توقیف کنند. اما اهمیتی نمی‌دهند.»

لاوروف اضافه کرد: «وقتی ذخایر بانک مرکزی مسدود شدند از میان کسانی که پیش‌بینی می‌کردند کسی فکرش را نمی‌کرد که غرب چه تحریم‌هایی ممکن است اعمال کند. این دزدی محض است.»

وزیر خارجه روسیه اقدام کشورهای غربی را «دزدی» توصیف کرد و گفت: «روسیه دیگر هرگز نباید به تامین منابع از خارج متکی شود.»

انتهای پیام/.


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا