ورزش

حاتمی: حضور شهردار گرگان عامل موثری برای موفقیت ما بود/ مربی خارجی هزینه زیادی برای بسکتبال ایران دارد


سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان گفت: یکی از عواملی که باعث شد تیم ما بسیار متحد وارد مسابقات شود، حضور شهردار گرگان در همه بازی‌ها بود.

به گزارش خبرگزاری فارس، مهران حاتمی سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان  در خصوص لیگ امسال اظهار داشت: لیگ امسال حداقل برای گروه ما بسیار سخت و قابل قبول بود. اگرچه در بسیاری از مراحل تدابیری اندیشیدیم که خیلی موفق عمل نکردیم ولی به صورت کلی خیلی عالی بود.

وی درباره وضعیت تیم خود و ارزیابی‌اش از بازی فینال خاطرنشان کرد: هر تیمی شرایط خود را دارد. ذوب‌آهن هم تیم بسیار خوبی است. در دیدار مقدماتی هم با هم بازی کرده‌ایم و توانایی‌های هر دو تیم برای یکدیگر مشخص است. شرایط سخت است ولی بچه‌های ما باید همه تلاش خود را بکنند تا یک رقابت بسیار خوبی را به نمایش بگذاریم. بازیکنان هم مشکل خاصی نداشته و آسیب‌دیدگی جزئی داریم که تا دیدار فینال مرتفع خواهد شد.

حاتمی با اشاره به حضور شهردار گرگان در همه بازی‌ها گفت: فکر می‌کنم یکی از عواملی که باعث شد تیم ما به حدی منسجم و متحد وارد مسابقات شود، وجود و حضور شهردار گرگان و همکاران وی بود. در تمام مراحل بازی‌ها در کنار تیم بودند و از هیچ کوشش و تلاشی برای این تیم مردم‌نهاد دریغ نکردند. از همه آنها تشکر می‌کنم که واقعا تیم خود را عاشقانه دوست دارند و در مسیر فعالیت‌های اجتماعی که باعث شادی مردم آن منطقه شده گام برمی‌دارند. 

سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان از پیش‌بینی‌های این تیم و ذوب آهن برای حضور در مسابقات لیگ غرب آسیا افزود: پیش‌بینی خاصی انجام نشده ولی تیم شهرداری گرگان شرایطش به گونه‌ای است که از حمایت یک شهر برخوردار است و با قدرت در همه مسابقات شرکت می‌کند. تمام تلاش این است که سهمیه‌ای از آسیا را به دست آورد.

او از برنامه‌های تیم ملی برای حضور در پنجره‌های انتخابی و مسابقات کاپ آسیا گفت: هنوز جلسه مشترکی پس از حضور آقای جواد داوری ریاست جدید فدراسیون تشکیل نشده است. امیدوارم اگر دوستان تمایل به این دارند که مجموعه به فعالیت خود ادامه دهد، برنامه‌ریزی خوبی را برای این موضوع در نظر بگیرند و این اتفاق باید از طرف فدراسیون رخ دهد.

مهران حاتمی در پاسخ به این سوال که استفاده از مربی داخلی بهتر است یا خارجی، گفت: در یک زمانی حدودا 15 سال گذشته ما برای هدایت تیم ملی به یک علم جدید و به روز احتیاج داشتیم. در آن زمان حضور مربی خارجی بسیار کار جدید و نوعی بود. خیلی خوشحالم که در این مدت این انتقال تکنولوژی انجام شد. حضور مربی خارجی با دانش بالا بسیار منحصر به فرد است ولی هزینه بسیار بالایی را برای بسکتبال ما به دنبال خواهد داشت. ما در حال حاضر در شرایطی به سر می‌بریم که مربیان داخلی می‌توانند این کار را انجام دهند و فقط نیاز به حمایت دارند. هر مربی که خواهان پیشرفت است، نیاز به یک برنامه بلندمدت دارد. نیاز به این دارد که در مدت طولاتی در موقعیت خود قرار گیرد.

وی همچین تصریح کرد: اگر تیم‌های ملی ما در برخی از رده‌ها ستاره شدند، بسیار پای آن‌ها ایستاده‌ایم. به آنان با یکسری از مسابقات و بازی‌ها شکل داده و اجازه دادیم که برنده یا بازنده شوند. به نفرات تیم ملی شکل داده و ستاره‌ها را بزرگ کرده‌ایم. این اتفاق در حال حاضر برای استعدادهای ما رخ نداده است. مطمئن باشید چه مربی داخلی و چه خارجی پس از حضورش کار بسیار سختی دارد چرا که باید یک نسل را تغییر دهد. اتفاقی که از منظر من باید چندین سال گذشته رخ می‌داد. ما نیروهای جوان و بسیار با ارزشی داریم به شرطی که از آنها حمایت کنیم. شما می‌توانید بهترین مربی خارجی را بیاورید، اما وقتی بازیکنان در مسابقات تدارکاتی شرکت نکنند، مطمئن باشید که از مربی داخلی کمتر نتیجه می‌گیرد.

انتهای پیام/



سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان گفت: یکی از عواملی که باعث شد تیم ما بسیار متحد وارد مسابقات شود، حضور شهردار گرگان در همه بازی‌ها بود.

منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا