بین الملل

شیخ ماهر حمود: امام خمینی آرمان فلسطین را به مسئله اصلی مسلمانان تبدیل کرد


رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس به تمجید از روز قدس پرداخت و تاکید کرد امام خمینی (رحمه الله) از بینش سیاسی کم‌نظیری برخوردار بود.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، شیخ «ماهر حمود» رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در گفت‌و‌گوی اختصاصی با وب‌سایت عربی خبرگزاری فارس گفت که امام خمینی (ره) توانست آرمان فلسطین را مسئله اول مسلمانان جهان قرار دهد.

رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در این باره گفت: «امام خمینی (رحمه الله) از بینش سیاسی کم‌نظیری برخوردار بود. او پی برد که موضوع فلسطین، مسئله اصلی جهان مسلمانان است و اگر آن‌ها نتوانند در ارتباط با وضعیت اشغالگران اسرائیلی در برابر فلسطین و نابودی آن تصمیم خود را قطعی کنند، دیگر هیچ چیزی را نخواهند توانست قطعی کنند که این البته صد در صد درست است.»

شیخ ماهر حمود در ادامه اضافه کرد به‌رغم آنکه این مسئله بسیار دشوار است با نظر به اینکه برخی از کشورهای بزرگ منطقه در پیشبرد مسئله فلسطین و رویارویی با رژیم صهیونیستی و تسلط آن در منطقه ناموفق عمل کردند، اما امام خمینی (ره) مسئله مواجهه با اسرائیل را به عنوان اول شعارها، اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها و رویکرد سیاسی مبدل کرد که روز قدس بخشی از این نگاه سیاسی گسترده امام بود. او توانست این نگرش را به جامعه ایران و مقامات ارشد این کشور منتقل کند و آن‌ها نیز پس از رحلت امام (ره) و بعد از گذشت ۳۳ سال همچنان این مسیر را ادامه می‌دهند که این اصلا کار آسانی نیست.

شیخ حمود ادامه داد: «البته هدف امام از این اقدام این بود که مقدس‌ترینِ مقدسات یا همان فلسطین را در مقدس‌ترین روز که آخر ماه روزه‌داری باشد،‌ تثبیت کند. او در گره زدن [این امور] موفق عمل کرد و توانست در دیوار ذلت، خیانت، عقب‌ماندگی و تسلیم شدن‌های [کشورهای] عربی این شکاف را ایجاد کند.»

رئیس اتحادیه علمای مقاومت در پایان به مسئله جانفشانی فلسطینیان برای دفاع از مسجد الاقصی و پیام آن پرداخت و عنوان کرد: «طبیعتا این پیام عظیمی است که ملت فلسطین را به افزایش پایداری و توان در برابر صهیونیست‌ها سوق می‌دهد و ما این را احساس کردیم، زمانی فلسطینیان می‌بینند افرادی از آرمانشان دفاع و درباره آن صحبت می‌کنند به‌ویژه از مرزهای دور، این به حمایت از پایداری آن‌ها،  روشن کردن چشم‌اندازشان و تثبیت گام‌هایشان در این سرزمین کمک می‌کند.»

گفت‌و‌گو از معصومه فروزان

انتهای پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا