سینمای ایران و جهان

ماجرای دلخوری کریستوفر پلامر از ترنس مالیک چه بود

کریستوفر پلامر چند سال پس از بازی در فیلمی از ترنس مالیک، افشا کرد که پس از دیدن فیلم نامه‌ای برای ترنس مالیک نوشته و به او گفته است حوصله‌سر بر است و دیگر با وی همکاری نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندی وایر، ترنس مالیک کارگردان مشهوری است که از بازیگران برجسته در فیلم‌هایش بهره می‌گیرد اما بازی‌های آنها را در نهایت هر طور صلاح بداند کات می‌کند. آدرین برودی از جدیدترین این بازیگران بود که به نقشش در «خط قرمز نازک» اعتراض کرد و گفت فکر می‌کرد در نقش اصلی بازی می‌کند اما بعد از تدوین دیده چیزی از نقشش باقی نمانده است. بازیگران متعددی دچار این سرنوشت شدند.

درام تاریخی ترنس مالیک در سال ۲۰۰۵ درباره پیدا کردن جیمزتاون با عنوان «سرزمین جدید» با بازی کریستوفر پلامر ساخته شد. این بازیگر فقید که به تازگی در ۹۱ سالگی درگذشت، در میزگردی که با نیوزویک در سال ۲۰۱۲ شرکت کرده بود آشکار کرد که پس از تجربه همکاری با این کارگردان نامه‌ای به ترنس مالیک نوشته است. در آن فیلم او در نقش کاپیتان کریستوفر نیوپورت بازی کرده و معتقد بود نقشش خیلی کمتر از آن چیزی شد که وی فکر می‌کرد.

پلامر در این نشست درباره ترنس مالیک گفت: او یک آدم فوق‌العاده است و من برخی از فیلم‌هایش را خیلی دوست دارم، اما مشکلی که با تری وجود دارد که خیلی زود متوجهش شدم این است که او به شدت نیاز به یک نویسنده دارد زیرا او اصرار دارد همه کارها را خودش انجام دهد.

در این میزگرد که با حضور وایولا دیویس، شارلیز ترون، تیلدا سوینتون و جورج کلونی ترتیب داده شد بود، پلامر افزود: او اصرار دارد که خودش بنویسد، بازنویسی کند، و بازنویسی دوباره کند، تا جایی که به نظر بسیار پرمدعا به نظر می‌رسد. باید خیلی سخت کار کنی تا همه این کارها واقعی به نظر برسد. و بعد او فیلم‌های خودش را تدوین می‌کند و آن هم به روشی که کات‌های او همه را از داستان خارج می‌کند.

پلامر همچنین درباره رویکرد مالیک به زیبایی گفت: تری به طرز وحشتناکی درگیر عکس‌های شاعرانه می‌شود. عکس‌هایی که بسیار هم زیبا هستند اما آنها نقاشی هستند. او در این کار گم می‌شود و مسیر داستان – به ویژه در فیلم ما- از دست می‌رود و پراکنده می‌شود.

وی افزود: من در هنگام بازی در موقعیت‌های مختلف قرار گرفتم. اما بعد دیدم شخصیت من در صحنه‌ای که فکر می‌کردم باید باشد، نبود. در واقع در تدوین حذف شده بود. این همه چیز را غیرمتوازن کرد. این یک سکانس خیلی احساسی بود و من می‌توانستم بشنوم که دارم به خودم می‌گویم این سخنرانی طولانی، شگفت‌انگیز و مهیج خیلی خوب درآمد. این یک چیز زمینه‌ای است چرا چیز دیگری دارد جریان پیدا می‌کند و بعد کالین فارل هم‌بازی من در این فیلم گفت: می‌دانی، قرار است ما فقط یک زوج کوفتی باشیم.

پلامر افزود: من مجبور بودم برایش یک نامه بنویسم. باید برای تری نامه می‌نوشتم. برایش نوشتم که دیگر هرگز دوباره با وی کار نمی‌کنم. او دیگر نمی‌تواند مرا در فیلم‌هایش داشته باشد. به او گفتم خیلی کسالت‌باری. تو دچار شهوت شده‌ای که خودت را نویسنده بنامی.

وی افزود: کار من با آقای مالیک برای همیشه تمام شده است.

در این میزگرد جورج کلونی نیز از صحبت‌های پلامر حمایت کرد و گفت: بله او واقعاً نقش اصلی بود. دیگر بازیگرانی که در میزگرد حضور داشتند با تعجب از تدوین فیلم که همه چیز را تغییر داده بود، واکنش نشان دادند.

کالین فارل، کوریانکا کیلچر و کریستین بیل دیگر بازیگران این فیلم بودند.

این فیلم گرچه چند نامزدی اسکار به دست آورد و هیچیک را نبرد، اما در گیشه شکست سختی خورد. فیلم ابتدا نقدهای مثبت متوسطی دریافت کرد گرچه بعدها به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های دهه انتخاب شد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا