سینمای ایران و جهان

شب آرام اکران فیلم های بخش سودای سیمرغ جشنواره فجر در رشت

رشت- ششمین شب اکران فیلم های جشنواره سی و نهم فجر در رشت در حالی به پایان رسید که سینما ۲۲ بهمن این شهر به نسبت شب های گذشته شب آرام تری را تجربه کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ششمین روز اکران همزمانی فیلم‌های بخش سودای سیمرغ جشنواره فجر در استان گیلان نیز به پایان رسید و کم کمک علاقه مندان به هنر هفتم در کشور و این استان خود را آماده اختتامیه جشنواره و اعلام برندگان سی و نهمین جشنواره فجر می‌کنند.

ساعت ۱۵ عصر دوشنبه در حالی زنگ آغاز اکران دو فیلم «یدو» ساخته مهدی جعفری و «رمانتیسم عماد و طوبا» اثر مهدی صباغ زاده روی پرده نقره‌ای سینما ۲۲ بهمن رشت به صدا در آمد که به گفته مسئولان برگزاری این سینما در مقایسه با روزهای گذشته، روز و شب آرام تری را تجربه کرده است.

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه امسال جشنواره متفاوتی را نسبت به همه جشنواره‌های گذشته شاهد هستیم، اظهار کرد: شیوع کرونا و محدودیت‌های اعمال شده شرایط را به گونه‌ای ایجاد کرده که امسال اجرای تمام برنامه‌های هنری و سینمایی به ویژه جشنواره فجر متفاوت‌تر از سال‌های گذشته باشد.

سید امیر مصباح در ادامه با بیان اینکه امسال تنها می‌توانیم از ۳۰ درصد سینما برای میزبانی از علاقه مندان به هنر هفتم استفاده کنیم، افزود: در شش روز نخست اکران‌ها بر اساس آخرین آمارهای دریافتی از سامانه فروش بلیت حدود هزار و ۸۰۰ بلیت به فروش رسیده است.

وی با اشاره به سابقه درخشان گیلان در برگزاری همزمانی جشنواره فیلم فجر در سال‌های گذشته و استقبال کم نظیر اهالی هنر استان و علاقه مندان به سینما، گفت: قطعاً تماشای فیلم با حضور انبوه تماشاگران لذت و جذابیت بیشتری خواهد داشت اما شیوع کرونا شرایط را تغییر داده است.

مصباح با بیان اینکه از ابتدای جشنواره فیلم فجر حفظ سلامت تماشاگران و عوامل و دست اندرکاران برگزاری این همزمانی در استان در اولویت بوده است، اضافه کرد: رعایت دستور العمل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، ضدعفونی کردن صندلی‌ها و سالن سینما به صورت جدی مورد توجه قرار دارد.

وی با اشاره به نمایش دو فیلم «یدو» و «رمانتیسم عماد و طوبا» در روز ششم اکران‌ها، ادامه داد: چهار فیلم «منصور» سیاوش سرمدی، «خط فرضی» فرنوش صمدی، «گیج گاه» عادل تبریزی، «تی تی» آیدا پناهنده نیز روزهای ۲۱ و ۲۲ بهمن ماه اکران خواهد شد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا