بین الملل

«توکیو» نخست وزیر روسیه را تحریم کرد

به همراه دیگر الیگارش ها؛

وزارت خارجه ژاپن طی بیانیه ای اعلام کرد که دامنه تحریم ها برضد روسیه با قرار گرفتن نام افرادی از جمهوری های خود خوانده در شرق اوکراین و همچنین الیگارش ها و سازمان های روسی، گسترش یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان ان، دولت ژاپن امروز سه شنبه با گسترش دامنه تحریم‌هایش برضد روسیه، دارایی‌های ۱۳۰ فرد روسی از جمله «میخائیل میشوستین» را مسدود کرد.

وزارت خارجه ژاپن در بیانیه‌ای در این رابطه اعلام کرد که تحریم‌های جدید هشت شهروند روسیه و همچنین ۱۳۳ تن از اعضای جمهوری‌های خود خوانده «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را هدف قرار می‌دهد.

طبق اعلام وزارت خانه مذکور، «میشوستین» و الیگارش های روسی مانند «ولادیمیر بوگدانوف» و «گنادی تیمشنکو» به همراه اعضای خانواده اش در فهرست این تحریم‌ها قرار دارند.

مشخص نیست که افراد یادشده دارایی‌ها و اموالیی در ژاپن دارند یا خیر.

همچنین در بیانیه وزارت خارجه ژاپن آمده است که توکیو ممنوعیت صادرات خود را به ۷۱ سازمان روسی دیگر از جمله تولید کنندگان و مؤسسات تحقیقاتی گسترش داده است.

پیشتر نیز «فومیو کیشیدا» بعد از نشست مجازی سران «گروه هفت» (G۷) با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین، اعلام کرده بود که کشورش در راستای اتحاد با اعضای این گروه، واردات نفت از روسیه را ممنوع می‌کند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا