اقتصاد

مجارستان: تحریم نفت روسیه بیشتر از روسیه به ما ضربه می‌زند

​​​​​​​وزیر خارجه مجارستان اذعان کرد که تحریم خرید نفت روسیه توسط کمیسیون اروپا (EC) بیشتر از آنکه مسکو را تحت فشار قرار دهد به مجارستان ضربه وارد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، پیتر سیجارتو، وزیر خارجه مجارستان در مصاحبه ای که روز پنجشنبه توسط روزنامه اسپانیایی ال پائیس منتشر شد، اذعان کرد که تحریم خرید نفت روسیه توسط کمیسیون اروپا (EC) بیشتر از آنکه مسکو را تحت فشار قرار دهد به مجارستان ضربه وارد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این پیشنهاد (تحریم نفت روسیه) به ما بسیار بیشتر از روس ها ضربه می زند. مجارستان به دریا دسترسی ندارد و …ما به نفت و گاز روسیه وابسته هستیم.

بر اساس این گزارش، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در تاریخ 24 فوریه گفت آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین خبر داد که در پی آن، ایالات متحده، اتحادیه اروپا، بریتانیا و همچنین برخی دیگر کشورها، تحریم هایی را علیه اشخاص حقیقی و حقوقی روسیه اعمال کردند.

در 4 مه، اورسولا فون در لاین، رئیس اتحادیه اروپا، ششمین بسته تحریمی علیه مسکو را اعلام کرد که شامل تعویق تحریم عرضه نفت روسیه می‌شود.

کمیسیون اروپا پیشنهاد کرد که تحویل نفت خام از روسیه به اتحادیه اروپا ظرف شش ماه ممنوع شود، در حالی که واردات فرآورده‌های نفتی – در سال 2023 ممنوع خواهد بود.

کمیسیون اروپا همچنین موافقت کرد که مجارستان و اسلواکی به خرید نفت خام روسیه تا پایان سال 2024 ادامه دهند.

انتهای پیام/

منبع خبرگزاری تسنیم

آگهی
دکمه بازگشت به بالا