ورزش

محتشم:‌ پاداش‌ ساحلی‌بازان کمتر از یک هفته پرداخت می‌شود/فقط ویترین فوتبال بوشهر را می‌بینند


رئیس کمیته ساحلی فدارسیون فوتبال گفت: به بازیکنان تیم ملی ساحلی قول می‌دهم تا کمتر از یک هفته دیگر پاداش آنها را پرداخت خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس،امیرحسین محتشم در مورد آخرین وضعیت آماده‌سازی تیم ملی فوتبال ساحلی اظهار داشت: امسال سال پرترافیکی را داریم مسابقات جام بین‌قاره‌ای، مقدماتی جام‌جهانی و قهرمانی آسیا را پیش ‌رو داریم. اولین اردو تیم ملی ساحلی از 27 خرداد شروع می‌شود و 8 مرحله اردو داریم. پس از آغاز اردو در 27 خرداد به آذربایجان خواهیم رفت البته امیدواریم این موضوع قطعی شود زیرا دو اردوی قبلی ما به علت کرونا در کشورهای خارجی لغو شود.

وی افزود: مسابقات جام بین‌قاره‌ای از 5 تا 9 آبان در دوبی برگزار می‌شود از خرداد تا آبان چند بازی دوستانه خواهیم داشت با کشورهایی که در حوزه فوتبال ساحلی فعالیت خوبی دارند مذاکراتی داشتیم. بعد از جام بین‌قاره‌ای به اردوی برزیل می‌رویم و قرار است در آن اردو برای جام ملت‌های آسیا و مقدماتی جام‌جهانی آماده شویم.23 اسفند تا 6 فروردین هم مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند برگزار می‌شود .

رئیس کمیته ساحلی فدارسیون فوتبال در خصوص گلایه ملی‌پوشان فوتبال ساحلی از پرداخت نشدن حقوق و پاداش‌هایشان عنوان کرد‌: تا قبل از اینکه در خدمت دوستان در کمیته ساحلی باشیم 4 سال پاداش بازیکنان این تیم پرداخت نشده بود اولین کاری که پس از ورودمان انجام دادیم پرداخت پاداش‌های مربوط به 4، 5 سال گذشته بود. شرایط فدراسیون خاص است این قول را به بازیکنان ساحلی می‌دهم که کمتر از یک هفته آینده پاداش‌های آنها به حساب‌شان واریز شود.

محتشم در مورد اینکه آیا شرایط مالی فدراسیون فوتبال به شکلی هست که بتوان همه اردوها را برگزار کرد، گفت:‌ یکی از تفاوت‌های فوتبال ساحلی با سایر کمیته‌های فدراسیون این است که از پتانسیل استان‌های خود استفاده کرده، انزلی، یزد، کیش،‌ بوشهر هزینه‌ اردوها را پذیرفته‌اند و برای برگزاری اردوهایمان اسپانسر گرفته‌اند در مورد سایر اردوها و به ویژه اردوهای خارج از کشور دوستان قول دادند چنین اتفاقی بیفتد و از این لحاظ مشکلی نداشته باشیم تیم ملی ساحلی کمترین هزینه را دارد فقط دو اردو برای آماده‌سازی خواهیم داشت و سایر اعزام‌ها برای مسابقات رسمی است. در مسابقات دوبی و تایلند کشور میزبان هزینه تیم‌ها را پوشش می‌دهد اما اگر اردوهای برزیل و آذربایجان نهایی شد فدراسیون فوتبال هزینه خواهد کرد.

وی در مورد آخرین وضعیت مجمع فدراسیون فوتبال که قرار است 10 خرداد برگزار شود، اظهار داشت: باید دید در آن مجمع چه اتفاقاتی می‌افتد و تصمیم‌گیری‌ها چگونه است البته نباید دید کمیته استیناف چه رأیی در مورد عزیزی‌خادم صادر خواهد کرد این حکم در مورد مجمع تأثیرگذار است.

رئیس کمیته ساحلی فدارسیون فوتبال در پاسخ به شرایط نامناسب تیم‌های این استان در فصل جاری، سقوط ایران ‌جوان و شاهین در شرایط که فقط شاهین بندری توانست از لیگ دو به لیگ یک صعود کند توضیح داد: اجازه بدهید قبول نکنم  که حال روز فوتبال بوشهر خوب نیست ایران جوان بوشهر پول‌دارترین بخش خصوصی ایران است بالغ بر 800، 900 میلیارد تومان سرمایه دارد این نکته را باید گفت که هیأت‌های استان در سراسر کشور تیم‌های را مدیریت نمی‌کنند و بیشتر بحث برنامه‌ریزی مسابقات و مشاوره‌ دادن به باشگاه‌ها و کمک کردن به آنها را بر عهده دارد تصمیم‌گیری در مورد انتخاب سرمربی، بازیکن و خیلی از مسائل دیگر بر عهده باشگاه‌ها است.

محتشم افزود: شاهین بندرعامری سه هفته مانده به اتمام مسابقات لیگ دو به لیگ یک صعود کرد تیم پارس‌جنوبی جم در رتبه پنجم لیگ آزادگان قرار دارد جوانان پارس‌جم سه هفته مانده به اتمام مسابقات به لیگ برتر صعود کردند این موفقیت‌هایی است که در فوتبال بوشهر حاصل شده در بحث  استعدادیابی 9 نفر از بچه‌های استان ما برای مرحله نهایی اردوی تیم نوجوانان انتخاب شدند و به تهران آمدند شرایط‌مان خوب است اما به این دلیل که شاهین‌ایران‌جوان ویترین فوتبال بوشهر هستند سقوط آنها به چشم بیاید و اینگونه تصور شود وضعیت فوتبال استان خوب نیست.

وی اضافه کرد:‌البته با توجه به برنامه‌ریز‌هایی که متولیان امر در سطح کلان فوتبال انجام می‌دهند ان‌شاءالله سال 1401 سال خوبی برای فوتبال بوشهر باشد.

رئیس هیأت فوتبال بوشهر در خصوص اینکه پیش از این اعلام کرده بود اظهارات معاونت سیاسی امنیتی استانداری این استان کوچه بازاری است گفت: ما فوتبالی هستیم و می‌دانیم اسپانسر گرفتن کار کلان استان است و کار هیأت فوتبال نیست که بخواهد اسپانسر به فوتبال بیاورد.چنین مسائلی در فضای مجازی مطرح می‌شود اما نباید دوستان آن را تکرار کنند. این آمار را دادم که بوشهر از لحاظ تولید ناخالص با 202 هزار میلیارد تومان رتبه سوم کشور را دارد و حقش است تیم‌های ایران‌جوان و شاهین را با منابع مالی عظیم حمایت کند.

محتشم در مورد گلایه‌هایش مبنی بر تصمیم‌گیری افراد زیاد برای این دو تیم ریشه‌دار گفت: ایران‌جوان و شاهین تیم‌های مردمی هستند و هر دو باشگاه هیأت مدیره دارند اما اکنون این دو باشگاه با هیأت مؤسس اداره می‌شود.سهام باشگاه‌ها متعلق به مردم است و دولت باید در این موضوع ورود کند تا زمانی که دولت ورود نکند و اختیار دو باشگاه در ید قدرت خود قرار ندهد با حضور بخش خصوصی پای کار هیچ اتفاقی نمی‌افتد. اگر هیأت فوتبال بخواهد ورود کند هیأت مؤسس باشگاه‌ها ممانعت خواهد کرد زیرا سهام ایران جوان و شاهین متعلق به مردم است. هیأت موسس انتظار دارد دولت به آنها کمک کند باشگاه‌هایی که دارای این همه سهام و اموال هستند به این شکل نباید اداره شوند.

انتهای پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا