بین الملل

حمله سپرده گذاران و تعطیلی سه روزه بانک ها در لبنان

منابع محلی گزارش دادند؛

منابع رسانه ای لبنان از حمله به دست کم هفت بانک در بیروت و سایر مناطق و تعطیلی سه روزه همه بانک ها در این کشور خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، خبرگزاری رسمی لبنان از حمله معترضان لبنانی به دست کم هفت تا ۱۰ بانک تجاری در بیروت و سایر مناطق این کشور خبر دادند و افزودند که اغلب معترضان از افرادی هستند که در این بانک‌ها سپرده گذاری کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، انجمن بانک‌های لبنان امروز جمعه جلسه‌ای اضطراری تشکیل داد که در پایان اعلام شد به دلیل رعایت مسائل امنیتی از روز دوشنبه ۱۹ سپتامبر تمامی بانک‌های این کشور به مدت سه روز تعطیل خواهند بود.

این در حالی است که خبرگزاری رویترز، از تیراندازی در داخل یکی از بانک‌های لبنانی در شهرک «شحیم» خبر داد. برخی خبرها نیز حاکی از این است که سپرده گذاران سلاح به دست گرفته و کارمندان شماری از بانک‌ها را گروگان گرفته‌اند.

از سوی دیگر، «بسام مولوی» وزیر کشور دولت موقت لبنان پس از یورش معترضان به چندین بانک، تشکیل جلسه اضطراری شورای مرکزی امنیت داخلی را خواستار شد.

تلویزیون رسمی لبنان گزارش داد که سخنگوی انجمن سپرده گذاران لبنانی در واکنش به تحولات امروز گفت: آنچه امروز اتفاق افتاد، تازه ابتدای راه است و ما چیزی غیر از سپرده‌های خود را نمی‌خواهیم.

رئیس اتحادیه‌های کارگری لبنان نیز در این خصوص گفت: اتفاقاتی که امروز در بانک‌ها رخ می‌دهد، روند خطرناکی است که آخرین قلعه‌های حاکمیت قانونی را سرنگون می‌کند.

در آخرین گزارش‌ها، منابع لبنانی از ورود سرلشکر «عماد عثمان» مدیرکل نیروهای امنیتی داخلی و سرتیپ «خالد حمود» رئیس بخش اطلاعات به وزارت کشور برای بررسی تدابیر امنیتی مرتبط با حمله به بانک‌ها خبر دادند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا