شهرستان ها

التیام دل های شکسته گلستانی ها در موکب دلدادگان حسینی

گرگان- دلدادگان حرم حضرت عشق و زائرانی که در آرزوی زیارت اربعین امسال از قافله جا ماندند، با حضور در موکب‌های جاماندگان اربعین گرگان دل‌های ماتم زده خود را التیام دادند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- مریم شریفی: با اولین قدمی که به محل موکب‌های دلدادگان حسینی گلستان می‌گذاری، حال دلت عوض شده و آسمان چشمانت ابری می‌شود، دلت به یاد مصیبت‌های اهل بیت پیامبر (ص) می لرزد..

عده‌ای روی زمین خاکی نشسته‌اند و کفش‌های مردم را بی منت واکس می‌زند، عده‌ای در حال ویزیت بیماران هستند، یک نفر خم شده و زباله‌ها را از روی زمین بر می‌دارد، آن یکی با مهربانی شربت تعارفمان می‌کند.

اینجا همه دوست دارند خادم باشند، خبری از ریاست و دستور دادن نیست، خدمت کردن به دوست داران اهل بیت بزرگترین افتخار این مردم است.

اسمش «موکب جاما ندگان» است اما همه کسانی که اینجا خدمت می‌کنند بی کم و کاست همان خدمتی را ارائه می‌دهند که اگر در مسیر نجف به کربلا بودند، محب حسین برایشان حرمت دارد، زائر را محترم می‌دانند، حتی اگر از راه دور باشد.

۲۰ میلیون نفر خود را به کربلا رساندند تا ارادت خود را به سالار شهیدان ابراز کنند. چندین برابر این جمعیت ولی نتوانستند خود را به سرزمین عشق برسانند، به همین منظور موکب‌های جاماندگان حسینی باهدف تداعی لحظات شورآفرین پیاده‌روی اربعین چند سالی است که فعالیت خود را آغاز کرده است.

در استان گلستان هم بیش از ۸۰ موکب دلدادگان (جاماندگان) حسینی در ایام اربعین برپا شده و پذیرای شیفتگان اباعبدالله (ع) است.

بازسازی مسیر نجف در کربلا در موکب دلدادگان

در موکب‌های جاماندگان پیاده‌روی اربعین همه چیز درست به همان صورتی که در مسیر پیاده‌روی زوار از نجف تا کربلا وجود دارد، بازسازی شده؛ از چای شیرین عراقی گرفته تا واکس زدن کفش‌ها و خدمات پزشکی بدون پیچ کم‌وکاستی مهیا است.

دسته‌های کوچک و بزرگ عزاداری در مسیر موکب ها با نوای یاحسین یاحسین خود دل‌های عاشقان حسینی را روانه کربلا می‌کنند.

خیل عزاداران حسینی خود را به موکب ها می‌رسانند تا از راه دور به ارباب بی کفن سلام دهند اینجا همه چیز واقعی است، موکب ها، اشک‌ها، خدمات و دل‌های شکسته‌ای که بی منت از بدن‌های خاکی خود را زودتر از همه به کربلای معلی می‌رسانند.

زهرا احمدی یک شهروند گرگان در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: من چندین بار به مراسم پیاده روی اربعین مشرف شده‌ام ولی امسال نتوانستم در این مراسم شرکت کنم ولی اینجا هم همه چیز درست شبیه همان پیاده‌روی اربعین در کربلا است و با آمدن در این موکب‌ها همان حال و هوای معنوی برایم زنده شده است.

فاطمه تربتی نژاد، مسئول موکب شهدا هم به خبرنگار مهر گفت: در این موکب هرشب به نیت امام حسین (ع) و یکی از شهدا، خصوصاً مدافع حرم، غذا طبخ و توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: در موکب شهدا هرشب میهمان مادران شهدا هستیم و با حضور خود باعث برکت محفل ما هستند.

ترتبی نژاد افزود: ما در غرفه شهدا فعالیت‌های فرهنگی مختلف مثل نقاشی با موضوع اربعین داریم و سوالاتی را در خصوص قرآن و مسائل دینی مطرح و در اختیار کودکان قرار می‌دهیم و به نفرات برتر جایزه اهدا می‌کنیم.

التیام دل های شکسته گلستانی ها در <a href='https://sayeb.ir/tag/%d9%85%d9%88%da%a9%d8%a8'>موکب</a> دلدادگان حسینی

موکب جاماندگان محفل امامان است

مسئول انجمن خوشنویسان گرگان هم به خبرنگار مهر گفت: ما برای سال دوم با حضور چهار نفر از اساتید خوشنویسی گرگان موکب زده‌ایم و برای مردم ذکر معنوی می‌نویسیم.

مهدی پارسا افزود: من دو بار در کربلا موکب داشتم و در آنجا برای زائران روی پارچه‌های بزرگ ذکرهای معنوی می‌نوشتم، موکب جاماندگان گلستان دقیقاً همانند موکب‌های مسیر نجف تا کربلا است و هیچ تفاوتی ندارد زیرا اینجا هم محفل امامان است و همان شور و معرفت وجود دارد.

از میان تمام خدمات واکس زدن را انتخاب کردم تا بگویم خاک پای زوار امام هستم محسن کریمی یکی از مسئولان موکب عکاسی گفت: موکب ما دو بخش مجزا دارد در یک بخش واقعیت مجازی داریم و واقعه کربلا را به صورت فیلم سه بعدی ۳۶۰ درجه به تصویر کشیدیم و در قسمت بعدی عکاسی با تصویر پس زمینه کربلا و حرم امام حسین (ع) را انجام می‌دهیم.

وی افزود: موکب واقعیت مجازی بیشتر مورد استقبال کودکان و نوجوانان قرار گرفت و موکب عکاسی هم با استقبال خوب خانواده‌ها همراه است.

کابوسی نوجوان ۱۵ ساله گلستانی که به همراه چند نفر از دوستانش با فروتنی و عشق زیاد در میانه مسیر روی زمین نشسته‌اند و کفش عاشقان حسینی را واکس می‌زدند هم به خبرنگار مهر گفت: از میان تمام خدماتی که می‌شود واکس زدن را انتخاب کردم تا بگویم من خاک پای زوار امام هستم و عاشقانه آنها را دوست دارم.

التیام دل های شکسته گلستانی ها در <a href='https://sayeb.ir/tag/%d9%85%d9%88%da%a9%d8%a8'>موکب</a> دلدادگان حسینی

برگزاری موکب ترویج فرزندآوری در گلستان

مسئول موکب ترویج فرزند آوری هم به خبرنگار مهر گفت: ستاد جمعیت جبهه مردمی با هدف تبیین اهمیت فرزند آوری برای بانوان برای اولین بار در موکب دلدادگان حسینی گلستان حضور یافت.

آزاده دنکوب افزود: از ویژگی‌های مهم حضرت زینب (س) قرارگیری در کنار امام زمانش بود و ایشان را حمایت کرد، ما هم در موکب فرزند آوری برای بانوان تشریح می‌کنیم که به فرمان امام خود در فرزند آوری لبیک بگویند.

وی با بیان اینکه که امروز فرزند آوری مجاهدت بانوان مسلمان است، گفت: در این غرفه با ایجاد نمایشگاه عکس، موضوع «فرزند آوری و نه به سقط جنین» برای بانوان جوان تبیین می‌شود.

دنکوب تصریح کرد: روزانه بیش از هزار سقط جنین در کشور رخ می‌دهد و هدف ما این است که حرمت سقط جنین برای زنان جوان تشریح شود؛ به همین منظور کارت‌هایی را بین مراجعان توزیع می‌کنیم که با کمک نرم افزار بارکد خوان، وارد لینکی می‌شوند و در آنجا آموزش‌های لازم را می‌بینند.

التیام دل های شکسته گلستانی ها در <a href='https://sayeb.ir/tag/%d9%85%d9%88%da%a9%d8%a8'>موکب</a> دلدادگان حسینی

عرض ارادت دانشجویان اهل سنت خارجی در موکب دلدادگان گلستان

خوش آقا عالمی، دانشجوی افغانستانی و محمد سهیل از کشور پاکستان از دانشجویان اهل سنت دانشگاه جامعه المصطفی گرگان هستند که به همراه جمعی از هم دانشگاه‌های خود به جمع موکب‌های دلدادگان گلستانی پیوستند و در غرفه خود از عاشقان حسینی با شربت و چای شیرین پذیرایی می‌کنند.

عالمی به خبرنگار مهر گفت: امسال سال سومی است که در گرگان موکب می‌زنیم و به محبان اهل بیت خدمت می‌کنیم.

وی ادامه داد: تاکنون موفق نشدم به زیارت امام حسین (ع) در کربلا مشرف شوم ولی اگر روزی بروم، ترجیح می‌دهم آنجا هم به زوار امام خدمت کنم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا