شهرستان ها

لزوم ایجاد بسترهای فرهنگی در کنار ظرفیت‌های گردشگری سرعین

سرعین-مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: ایجاد بسترهای فرهنگی در کنار ظرفیت‌های گردشگری و تفریحی شهرستان سرعین ضروری و مهم است.

به گزارش خبرنگار مهر، پروانه رضاقلی‌زاده پیش از ظهر یکشنبه در دیدار با امام جمعه شهرستان سرعین با بیان اینکه پیوست فرهنگی مناسبی در شهرستان توریستی سرعین پیش‌بینی نشده است، اظهار کرد: ایجاد بسترهای فرهنگی در کنار ظرفیت‌های گردشگری و تفریحی شهرستان سرعین ضروری و مهم است.

وی به لزوم تقویت المان‌های فرهنگی در کنار جاذبه‌های توریستی شهرستان سرعین تاکید کرد و افزود: با توجه به ظرفیت‌های گردشگری و تفریحی در شهرستان سرعین می‌توان با استفاده از ظرفیت جلسات انجمن و شورای فرهنگ عمومی به تقویت و توسعه المان‌های فرهنگی در شهرستان سرعین اقدام کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل بیان کرد: راه‌اندازی نمایشگاه‌های فرهنگی فصلی با هدف معرفی ذخایر و گنجینه‌های علمی و فرهنگی و همچنین برگزاری برنامه‌های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی از جمله برنامه‌هایی است که می‌توان با مشارکت کتابخانه‌های عمومی و سایر دستگاه‌های مرتبط در شهرستان سرعین اجرا کرد.

اهتمام کتابخانه‌های عمومی در توسعه فضاهای کتابخانه‌ای سرعین

حجت الاسلام محمود اصغری، امام جمعه شهرستان سرعین نیز در این دیدار با اشاره به رسالت عظیم کتابخانه‌های عمومی در حوزه‌های فرهنگی و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، افزود: کتاب‌ها میراث مکتوب تمدن کهن ما هستند و انتقال مفاهیم در حوزه‌های مختلف علمی، دینی، سیاسی، عقیدتی، صنعتی و سایر علوم از طریق کتاب انجام شده است.

وی با اشاره به اهتمام کتابخانه‌های عمومی استان در توسعه فضاهای کتابخانه‌ای در شهرستان سرعین گفت: فضاهای کتابخانه‌ای در شهرستان سرعین در حال گسترش است و روز به روز بر مخاطبان این مجموعه فرهنگی افزوده می‌شود.

امام جمعه سرعین با بیان اینکه قرآن به عنوان «ام الکتاب» مسیر رشد و تعالی را برای انسان‌ها مشخص کرده است، گفت: قرآن به عنوان جامع‌ترین و کامل‌ترین کتاب، مسیر رشد و تعالی و سعادت را برای بشریت به ارمغان آورده و مسلمانان با استفاده از آموزه‌های قرآنی می‌توانند به سعادت دنیوی و اخروی برسند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا