جامعه

موکب‌های ایرانی در کربلا تا پس از اربعین هم خدمات‌دهی می‌کنند

گزارش خبرنگار مهر از کربلا؛

موکب‌های ایرانی، خادمان خود را پای کار دارند و توان خدمت رسانی در آنها مانده است و معمولاً تا دو روز پس از اربعین هم در کربلا می‌مانند.

به گزارش خبرنگار مهر، اربعین که در عراق تمام می‌شود؛ عراقی‌ها به سرعت داربست و چادر موکب ها را جمع می‌کنند؛ به همین دلیل هم هر ساله مسئولان بر خروج سریع زائران ایرانی از عراق بعد از اربعین تاکید دارند. با این حال هستند زائرانی که تازه روز اربعین به کربلا رسیده اند و قصد دارند حداقل یک روز در این شهر بمانند.

موکب‌های ایرانی، آنان که هنوز خادمان پای کار دارند و توان خدمت رسانی در آنها مانده است؛ معمولاً تا دو روز پس از اربعین هم در کربلا می‌مانند؛ بیشتر این موکب ها در نزدیکی حرم سیدالشهدا و خیمه گاه قرار دارند. موکب هایی از شهرهای بوشهر، اهواز، رفسنجان و اصفهان از جمله این موکب ها هستند.

یکی از این موکب ها، موکب انصارالرضا از گروه جهادی انصارالرضا اصفهان است. اعضای هیئت انصار الرضا حدود ۱۸ روز است که در کربلا مشغول خدمت رسانی به زوار اربعین هستند و روزانه ۱۵ هزار قورمه سبزی پخت می‌کنند و به همراه ۱۱۰ نفر نیروی اجرایی برای این خدمت به کربلا آمدند.

یکی از مسئولان گروه جهادی انصار الرضای اصفهان به خبرنگار مهر گفت: ما روزانه علاوه بر پخت ۱۵ هزار پرس قورمه سبزی، ۴ هزار وعده صبحانه و ۲۰ هزار لیوان شربت بهم بین زائران توزیع می‌کنیم و بنا داریم تا دو روز پس از اربعین هم خدمات خود را ارائه دهیم. همه اینها هم از نذورات مردم اصفهان بوده و تمامی امکانات و تجهیزات را خودمان از ابتدا با خود به کربلا آوردیم.

اعضای گروه جهادی انصار الرضا دو سال است که در صحن عقیله فعالیت می‌کنند. البته عمر خدمت رسانی آنان به زوار اربعین تنها محدود به این دو سال نیست. آنان در سالهای قبل که هنوز این صحن ساخته نشده بود؛ در مسیر پیاده روی اربعین حضور داشتند.

<a href='https://sayeb.ir/tag/%d9%85%d9%88%da%a9%d8%a8'>موکب</a>‌های ایرانی در کربلا تا پس از اربعین هم خدمات‌دهی می‌کنند

کربلا نسبت به روزهای قبل خلوت تر شده است؛ موکب‌های عراقی تقریباً بر چیده شده اند و موکب‌های ایرانی هم به تدریج وسایل و تجهیزات خود را جمع آوری می‌کنند کامیون‌های بزرگ در شهر حضور دارند تا وسایل و موکب ها را از کربلا به شهرهای مبدا برگردانند.

مانند روزهای قبل هوای کربلا خصوصاً در روز همچنان به شدت گرم است. به همین دلیل پزشکان هلال احمر نیز همچنان خطر گرمازدگی را به زوار اربعین گوشزد می‌کنند.

اگرچه در پایگاه‌های هلال احمر میزان مراجعه زوار بیمار به شدت کاسته شده است با این حال هلال احمر تا زمانی که نیاز به امداد و نجات زائران احساس شود در شهرهای زیارتی عراق حضور خواهند داشت.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا