ورزش

جایزه ویژه والیبال اروپا برای خولیو ولاسکو (عکس)

در مراسم بهترین های سال ٢٠٢٢ والیبال اروپا یک جایزه ویژه به خولیو ولاسکو اهدا شد.

به گزارش “ورزش سه”، خولیو ولاسکو یکی از بهترین سرمربی‌های تاریخ والیبال دنیا به حساب می‌آید. او در دهه ٨٠ و ٩٠ هدایت یکی از طلایی ترین نسل های تیم ملی ایتالیا را بر عهده داشت و موفق شد با این تیم افتخارات بی‌شماری از جمله پنج قهرمانی لیگ جهانی و دو طلای قهرمانی جهان را کسب کند.

ولاسکو در بین ایرانی ها نیز یک شخصیت فوق العاده محبوب به حساب می‌آید. همانطور که محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال اخیرا تاکید کرد رشد موشکی والیبال ایران با ولاسکو آغاز شد و در واقع می توان گفت که در زمان حضور این سرمربی آرژانتینی بود که والیبال ایران توانست قدرت های بزرگ دنیا را به چالش بکشد و از آسیا هم فراتر برود؛ روندی که تا به امروز هم ادامه داشته است.  

در همین راستا جمعه شب مراسم قرعه کشی رقابت‌های والیبال لیگ قهرمانان اروپا برگزار شد. همچنین در این مراسم بهترین های سال والیبال اروپا نیز معرفی شدند. در بخش دیگری از آن اما از خولیو ولاسکو نیز تقدیر شد. بر این اساس جایزه یک عمر فعالیت حرفه ای به خولیو ولاسکو بزرگ اهدا شد. یکی از تاثیرگذارترین مردان تاریخ والیبال که حالا هم مدیر فنی تیم های ملی پایه ایتالیاست و آن ها بخش زیادی از موفقیت اخیر خود را مدیون دانش خولیو ولاسکو هستند.

منبع ورزش سه

آگهی
دکمه بازگشت به بالا