ورزش

تصمیم وزارت ورزش تعطیلی ورزش همگانی را یک‌ماهه کرد!

نمایندگان مجلس ورود می‌کنند؟

با وجود این که مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با ورزشکاران بر توسعه ورزش همگانی تاکید کردند، تصمیم وزارت ورزش تعطیلی فعالیت های ورزش همگانی را به یک ماه رساند!

به گزارش خبرگزاری مهر، در شرایطی که طی دو سال اخیر فعالیت های ورزش همگانی در کشور با برگزاری طرح های ملی شتاب قابل قبولی گرفته بود و لیگ هایی مثل آمادگی جسمانی، یوگا، پیلاتس و … در حال برگزاری بود، وزارت ورزش و جوانان با تصمیمی غیرکارشناسی و برخلاف دستورالعمل خودش همه این فعالیت ها را تعطیل کرد.

این تعطیلی و تعلیق در حالی رخ داده است که رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با اهالی ورزش که روز بیستم شهریورماه سالجاری صورت گرفت بر همگانی کردن ورزش تاکید کردند اما گویا وزارت ورزش توجهی به این تاکیدات ندارد.

۳۰ مرداد سالجاری بود که وزارت ورزش در تصمیمی یکطرفه و بدون مشورت با مسئولان فدراسیون ورزشهای همگانی، انجمن آمادگی جسمانی به عنوان شاهرگ حیاتی این فدراسیون را جدا و آن را به فدراسیون تبدیل کرد و به دنبال آن ۲۶ کمیته، انجمن و گروه دیگر همگانی را از این مجموعه جدا و به فدراسیون تازه تاسیس اضافه کرد.

بعد از این تصمیم انتظار می رفت وزارت ورزش حالا که به خواسته اش رسیده، حداقل حمایت خود از فدراسیون نیمه جان ورزش همگانی را ادامه دهد اما نه تنها این اتفاق رخ نداد بلکه سینا کلهر معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش با تمدید ماموریت افشین ملایی رئیس فدراسیون همگانی که کارمند رسمی این وزارتخانه است مخالفت کرد تا عملا ورزش همگانی را معلق کند!

تصمیمات مغرضانه وزارت ورزش در مورد یکی از فدراسیون های زیر مجموعه خودش باعث شد تمام فعالیت های این فدراسیون به حالت تعلیق و بلاتکلیفی درآید و ورزش همگانی که در دو سال اخیر شتاب قابل قبولی گرفته بود و تا حدودی مردم را به تحرک وادار کرده بود، تعطیل شود!

یک ماه از این تصمیم غیرکارشناسی وزارت ورزش که به نظر می رسد بیشتر تسویه حساب های شخصی است می گذرد اما هنوز نمایندگان مجلس که باید دغدغه سلامت مردم برایشان در اولویت باشد، واکنشی به این تصمیم نداشته اند. البته برخی نمایندگان نگرانی خود را از این تصمیم اعلام و تاکید کرده اند بزودی در این مورد طرح سوال خواهند کرد.

تصمیم وزارت ورزش نه تنها فعالیت های فدراسیون ورزشهای همگانی را متوقف کرده بلکه انجمن ها و کمیته هایی هم که از این فدراسیون جدا و به زیر مجموعه فدراسیون آمادگی جسمانی را در بلاتکلیفی قرار داده است تا رخوت و سکون بخش مهم درگیر با سلامت مردم را بگیرد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا