دانش و فناوری

جو بایدن: همه‌گیری کرونا در آمریکا به پایان رسیده است

«جو بایدن»، ریاست جمهوری ایالات متحده در مصاحبه‌ای با خبرگزاری CBS اعلام کرد که هنوز کارهای زیادی در مورد کرونا انجام می‌دهیم و مشکلاتی در این ارتباط وجود دارد، ولی همه‌گیری به پایان رسیده است.

پس از مرگ بیش از یک میلیون نفر در ایالات متحده و تقریبا سه سال قرنطینه، مسایل اقتصادی و مشکلاتی که به دنبال کرونا به وجود آمد، مصاحبه‌ای از جو بایدن پخش شده که وی در آن اعلام می‌کند کرونا تمام شده است.

رئیس جمهور آمریکا در برنامه «۶۰ دقیقه» شبکه سی‌بی‌اس تاکید کرد که «ما هنوز با کووید مشکل داریم» و افزود: «هنوز در حال انجام کارهای زیادی در مورد کرونا هستیم، اما همه‌گیری تمام شده است.»

سی‌بی‌اس نیوز گفت که این مصاحبه روز پنج‌شنبه و قبل از پرواز رئیس‌جمهور به بریتانیا برای مراسم درگذشت ملکه الیزابت دوم انجام شده است.

شناسایی سویه جدید کووید 19

پایان کرونا به گفته جو بایدن

سازمان بهداشت جهانی هفته گذشته گزارش داد که میزان مرگ و میر در اثر کرونا در سراسر جهان به کمترین میزان خود از مارس 2020 رسیده است و «تدروس آدهانوم گبریسوس»، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت هفته گذشته در نشستی اعلام کرد به خط پایان کرونا نزدیک می‌شویم. با این حال، آمار ان‌بی‌سی نیوز نشان می‌دهد که مرگ و میر ناشی از کووید در ایالات متحده نسبتا ثابت مانده و به طور میانگین در دو هفته گذشته بیش از 500 نفر در روز در اثر این بیماری فوت کرده‌‌اند.

اداره ملی تحقیقات اقتصادی نیز هفته گذشته گزارش کرد که کووید-19 همچنان مشکلاتی را برای نیروی کار ایجاد می کند. تخمین زده می‌شود که بیماری کووید، نیروی کار ایالات متحده را حدود نیم میلیون نفر کاهش داده است. این رقم معادل حدود 0.2 درصد از کل بزرگسالان آمریکایی است.

کرونا مشکلات دیگری را نیز به وجود آورده است. وزارت آموزش و پرورش آمریکا، اوایل ماه جاری میلادی گزارش داد که نمرات ریاضی و خواندن کودکان 9 ساله در دو سال اول شیوع بیماری همه گیر کاهش یافته است.  نمرات مربوط به خوانش بیشترین کاهش را طی 30 سال گذشته تجربه کرده سات.

در حالیکه جو بایدن از تمام شدم همه گیری کرونا صحبت کرده است، دکتر آشیش جا حدود یکی از پزشکان فدرال حدود یک ماه قبل در مصاحبه دیگری اعلام کرد که تعداد موارد ابتلا به کرونا با بازگشت به مدارس افزایش می‌یابد.

منبع دیجیاتو

آگهی
دکمه بازگشت به بالا