شهرستان ها

سهم ۶۰۰۰ میلیارد تومانی ورزش و جوانان از ارزش افزوده

اردبیل- وزیر ورزش و جوانان گفت: سهم ورزش و جوانان از مالیات ارزش افزوده ۶ هزار میلیارد تومان است که ۷۰ درصد آن جاری و ۳۰ درصد آن عمرانی است.

حمید سجادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در سفر به اردبیل، اظهار کرد: ما تلاش می‌کنیم تا با جابجایی اعتبارات بیشترین سهم از این محل به پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی اختصاص پیدا کند تا در استان‌های مختلف به ویژه اردبیل مکان‌ها و فضاهای ورزشی تجهیز و راه‌اندازی شوند.

وی به سفر یک روزه خود به استان اردبیل و بازدید از پروژه‌های متعدد اشاره کرد و گفت: استان اردبیل استان قهرمان‌پرور و مستعد در ورزش قهرمانی و همگانی است و در رشته‌های مختلف سرآمدان و نام‌آوران این استان در عرصه‌های مختلف ورزشی خوش درخشیدند.

وزیر ورزش و جوانان با قدردانی از همراهی استاندار اردبیل و نمایندگان استان در مجلس در این سفر برای بازدید از پروژه‌های نیمه‌تمام تصریح کرد: در بازدیدی که از اماکن ورزشی در نیر داشتیم، به عینه وضعیت نامناسب سالن‌ها، استخر و فضاهای تخصصی ورزش را مشاهده کردیم که به هیچ وجه زیبنده مردم استان اردبیل و شهرستان نیر نبود.

سجادی افزود: برخی سالن‌های ورزشی از امکانات اولیه نظیر نور مناسب، کف‌پوش و سایر امکانات بی‌بهره بودند که به هیچ وجه این وضعیت قابل قبول نیست و ما سعی خواهیم کرد از محل اعتبارات و منابع مختلف تجهیز سالن‌های ورزشی، بهسازی و بازسازی آنها را در اولویت قرار دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: به راحتی می‌توانیم با برنامه‌ریزی مناسب و جابجایی اعتبارات از محل منابع ۲۷ صدم درصد ارزش افزوده طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی را در حوزه ورزش به سرانجام رسانده و جوانان و نوجوانان را مشتاق به فعالیت‌های ورزشی کنیم.

سجادی اضافه کرد: ۴۰ درصد منابع ۲۷ صدم درصد ارزش افزوده به حوزه ورزش و جوانان اختصاص یافته و مابقی مربوط به آموزش و پرورش و حوزه جوانان است که از محل ورزش و جوانان ۶ هزار میلیارد تومان برای جاری و عمرانی پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: سعی خواهیم کرد تا در جابجایی این اعتبارات بیشترین سهم را به پروژه‌های عمرانی اختصاص دهیم تا در کنار ساخت و ساز فضاهای جدید، بهسازی و نوسازی فضاهای فرسوده نیز انجام شود.

بازسازی فضاهای ورزشی فرسوده اولویت هزینه اعتبارات ورزشی است

سجادی ضرورت توجه به فضاهای فرسوده ورزشی را یادآور شد و ادامه داد: در شهرهای مختلف کشور با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی سعی ما بر این است تا سالن‌های فرسوده و نیاز به بهسازی و بازسازی را در اولویت تعمیر و تجهیز قرار دهیم تا اهالی این شهرها به راحتی از فضاهای ورزشی استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در استادیوم دایی و تختی برخی پروژه‌ها نیمه‌تمام به حال خود رها شده که ما نیاز جدی به تعمیر و تجهیز این مجموعه‌ها داریم که امیدواریم با تلاش مسئولان و پیگیری که مدیران ورزش و جوانان انجام می‌دهند در بهبود این شرایط تلاش مؤثری را انجام دهیم.

سجادی تصریح کرد: قطعاً در وزارت ورزش و جوانان بیشترین تلاش ما تخصیص منابع و اعتبارات به استان‌های کمتر توسعه یافته به ویژه اردبیل است و معتقدیم با افزایش سرانه ورزشی در این استان‌ها می‌توانیم به قهرمانی‌های بیشتری امیدوار باشیم.

وی گفت: ما به راحتی می‌توانیم با توسعه فضاهای ورزشی در استان به ویژه احداث کمپ‌های تیم ملی پذیرای ورزشکاران مناطق مختلف کشور و حتی کشورهای همسایه باشیم تا بتوانیم اهداف مورد نظر را تحقق ببخشیم.

وزیر ورزش و جوانان افزود: ما علاقه‌مند به احداث کمپ تیم ملی در استان مستعد اردبیل هستیم و قطعاً در این پروژه حمایت‌ها و پشتیبانی‌های لازم را از مسئولان استانی انجام خواهیم داد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا