شهرستان ها

اردبیل مستعد احداث کمپ‌های تیم ملی است

اردبیل- وزیر ورزش و جوانان گفت: استان اردبیل یکی از استان‌های مستعد برای احداث کمپ‌های تیم ملی است که از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این استان حمایت می‌کنیم.

حمید سجادی در حاشیه بازدید از ورزشگاه تختی اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: به جای اینکه تیم‌های ورزشی ما در اول فصل و یا نیم فصل به ترکیه و سایر کشورهای منطقه برای برگزاری اردوهای تدارکاتی و آمادگی سفر کنند، شایسته است با ساخت متنوع کمپ‌های تیم‌های ورزشی و ملی بتوانیم پذیرای آنها باشیم.

وی تصریح کرد: در این کمپ‌ها وجود چمن مطلوب، محل اقامت شایسته، امکانات بدنسازی و آب‌درمانی، تجهیزات پزشکی و ورزشی بسیار مهم است و اگر سکوی تماشاگری نیز وجود نداشته باشد با مهیا کردن این امکانات به راحتی می‌توانیم کمپ‌های تیم باشگاهی و ملی را راه‌اندازی کنیم.

وزیر ورزش و جوانان گفت: در سال‌های گذشته علی دایی به عنوان اسطوره فوتبال آسیا و جهان اکثر اردوهای تیم‌های باشگاهی سایپا را در اردبیل برگزار می‌کرد که ما در آن مقطع به ظرفیت عظیم استان اردبیل در میزبانی از تیم‌های ورزشی پی بردیم و علاقه‌مند به همراهی بخش خصوصی برای احداث کمپ‌های تیم ملی هستیم.

سجادی افزود: در سرعین نیز در صورتی که مشکل زمین برطرف شده و تأمین زیرساخت‌ها را شاهد باشیم، ما نیز به نوبه خود در وزارت ورزش و جوانان حمایت‌های لازم را از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی انجام می‌دهیم تا کمیپ‌های تیم باشگاهی و ملی در سرعین راه‌اندازی شود.

وی با انتقاد از وضعیت نامناسب برخی از استادیوم‌های ورزشی اردبیل به ویژه استادیوم علی دایی خاطرنشان کرد: این استادیوم حتی زیبنده نام علی دایی نیست و باید به سرعت تعمیرات و تجهیزات آن انجام شده و این مجموعه ورزشی در اختیار تیم‌های ورزشی و برگزاری رویدادهای مختلف قرار گیرد.

سجادی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در بازدیدی که از ورزشگاه علی دایی داشتیم، قرار شد در کنار بازسازی فضاهای مختلف ورزشی این استادیوم، شرایطی مهیا شود تا تیم‌های ورزشی با امکانات و تجهیزات مناسب بتوانند رقابت‌های خود را انجام دهند.

وزیر ورزش و جوانان به فضای نامناسب تارتان ورزشگاه تختی نیز اشاره کرد و ادامه داد: بخشی از این تارتان خاکی و بخشی آسفالت شده است و شرایط تکه تکه این فضا به هیچ وجه شایسته ورزشکاران دونده ما در استان نیست در حالی که این استان مستعد قهرمانی در ورزش‌های انفرادی است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا