بین الملل

میلی: پنتاگون با مسکو درباره اوکراین در تماس است


رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در اشاره به درگیری‌ها در اوکراین ضمن بیان این که همیشه احتمال تشدید وجود دارد، مدعی شد ایالات متحده برای جلوگیری از تشدید بحران اوکراین تلاش می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ژنرال «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت که ایالات متحده خطرات ناشی از تشدید بحران اوکراین را می‌بیند و برای جلوگیری از آن از جمله از طریق تماس با روسای ارتش روسیه تلاش می‌کند.

به گزارش «اسپوتنیک»، در مصاحبه با شبکه «فاکس نیوز» از میلی پرسیده شد که اگر اوکراین از تسلیحات ارائه شده توسط ایالات متحده علیه خاک روسیه استفاده کند، واشنگتن ممکن است با مشکل مواجه شود یا خیر؛ این سوال در اشاره به گزارش‌ها مبنی بر اینکه ایالات متحده می‌تواند سامانه‌های دوربرد پیشرفته که قادر به حمله به خاک روسیه هستند را به کی‌یف تحویل دهد، پرسیده شد و میلی در پاسخ گفت همیشه احتمال تشدید وجود دارد.

وی گفت: ما باید تشدید تنش و احتمال تشدید تنش را از نزدیک مدیریت کنیم. بنابراین این کار را انجام می‌دهیم. به همین دلیل است که دیدید که آستین وزیر (دفاع آمریکا) با همتای (روس) خود صحبت کرد، به همین دلیل دیدید که من با همتای خود صحبت کردم: برای مدیریت تشدید و جلوگیری از تبدیل شدن به چیزی بسیار وحشتناک‌تر از آنچه که هست.

طبق گزارش رسانه روسی، دیروز دوشنبه، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا گفت که واشنگتن سامانه‌های موشکی به کی‌یف را که قادر به حمله به خاک روسیه باشد، تامین نخواهد کرد. سیزدهم مه هم لوید آستین رئیس پنتاگون با سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه درباره وضعیت اوکراین گفت‌وگو کرد. چند روز بعد، میلی با ژنرال «والری گراسیموف» رئیس ستاد کل روسیه صحبت کرد و هر دو توافق کردند که خطوط ارتباطی را باز نگه دارند. هر دو گفتگوی تلفنی به ابتکار آمریکا انجام شد.

روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفندماه) پس از درخواست کمک جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک برای دفاع از خود در برابر نیروهای اوکراینی، عملیات نظامی ویژه خود را در این کشور آغاز کرد. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این عملیات تنها زیرساخت‌های نظامی اوکراین را هدف قرار می دهد و جمعیت غیرنظامی در خطر نیست. در پاسخ، ایالات متحده و متحدانش تحریم‌های جامعی را علیه روسیه وضع کردند و کمک‌های نظامی به اوکراین را از جمله با تأمین سلاح‌های مرگبار به این کشور افزایش دادند.

انتهای پیام/م


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا