دانش و فناوری

طرح‌های پژوهشی کاربردی، گسترش یابند/ فعالیت‌های دانش‌بنیان دانشگاهی تقویت شوند

ایسنا/لرستان پژوهشگر برتر دانشجویی دانشگاه لرستان گفت: طرح‌های پژوهشی کاربردی، باید گسترش یابند.

فریبرز فتحی‌چگنی، اظهار کرد: اجرای طرح‌های پژوهشی کاربردی و مسئله‌محور و تهیه مقالات به‌روز، با همکاری اساتید دانشگاه، باعث انتخاب من به‌عنوان یکی از پژوهشگران برتر دانشگاه لرستان در سال ۱۴۰۰ شد.
وی تصریح کرد: معتقدم مقاله یا طرح پژوهشی باید از نوع کاربردی باشد و بتواند علاوه بر شناسایی مسائل و مشکلات، راهکارهای پیشنهادی برای رفع مشکل را هم ارائه دهد.
این دانشجوی دکترای مدیریت دولتی خاطرنشان کرد: به نظرم، استاد و دانشجو باید همواره مشکلات روز جامعه را رصد کنند و برای کاستن از مشکلات، راهکارهای علمی و کاربردی ارائه کنند.
فتحی چگنی درباره ویژگی‌های طرح‌ها و مقالاتش، اضافه کرد: ما براساس نیازسنجی سازمان‌های دولتی و شرکت‌های دانش‌بنیان، طرح‌های پژوهشی کاربردی را اجرا کردیم.
وی بیان کرد: به‌طور مثال، ما، این مشکل را در قالب طرح پژوهشی بررسی می‌کردیم که علت بهره‌وری پایین در فلان سازمان یا شرکت چیست و بعد، راهکارهای کاربردی علمی را برای رفع مشکل به مدیران سازمان و شرکت، ارائه می‌کردیم.
این پژوهشگر برتر دانشجویی دانشگاه لرستان ادامه داد: یکی دیگر از اقداماتی که اجرا کردیم مطالعات و تحقیقات مقایسه‌ای است؛ به این معنی که مشکلات مشابه را در سایر کشورها هم مطالعه می‌کنیم تا بتوانیم نگاه تطبیقی و جامعی در طرح‌ها داشته باشیم.
فتحی چگنی اظهار کرد: طرح‌ها و مقالات، فقط در سطح استان نبوده‌اند؛ بلکه فراتر از استان و در سطح ملی هم آن‌ها را اجرا کرده‌ایم.
وی تصریح کرد: فقط شناسایی مشکلات، کافی نیست بلکه در مقالات و طرح‌های پژوهشی باید راهکارها برای رفع مشکلات نیز، ارائه شوند.
این دانشجوی دکترای مدیریت دولتی خاطرنشان کرد: نهاد دانشگاه نباید نسبت به مسائل و مشکلات جامعه بی‌تفاوت باشد بلکه بایستی ارتباط بین دانشگاه با بخش‌های مختلف جامعه را گسترش داد.
فتحی چگنی اضافه کرد: توقع ما این است بیش‌ازپیش، دانشجویان و اساتیدی که در زمینه‌های کاربردی و مسئله‌محور، تحقیقات و پژوهش، اجرا می‌کنند مورد حمایت و تقدیر، قرار گیرند.
وی بیان کرد: همچنین، بایستی ارتباطات و همکاری بین دانشگاه لرستان و سایر سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌ها را گسترش داد.
پژوهشگر برتر دانشجویی دانشگاه لرستان ادامه داد: باتوجه به شعار سال، نیاز است فعالیت‌های دانش‌بنیان دانشگاهی را هم تقویت کرد که خروجی این‌گونه فعالیت‌ها، اشتغال‌آفرینی و کارآفرینی باشد.
انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا