سیاسی

آبشناس مطرح کرد: ضرورت پیگیری و مجازات عاملان ترور سردار سلیمانی در محاکم بین‌المللی

یک کارشناس مسائل بین‌الملل تاکید کرد: ضرورت دارد تا جمهوری اسلامی ایران از طریق محاکم بین المللی مساله ترور سردار سلیمانی را پیگیری کرده و عاملان و مسببان آن به مجازات برسند.

عماد  آبشناس در گفت‌وگو با ایسنا در تحلیل خود از اظهارات اخیر مایک پمپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا  درباره ترور سردار سلیمانی گفت: صحبت های پمپئو نشان می دهد، که یکسری شخصیت ها در آمریکا نسبت به ایران و موجودیت کشور ما مشکلات روحی و روانی دارند، بر کسی پوشیده نیست پمپئو مدتهاست روابطش با سازمان های تروریستی مثل منافقین علنی شده است.
وی افزود: حتی در زمانی که پمپئو در سیا مسئولیت داشت هدایت سازمان های تروریستی مانند القاعده و یا داعش را عهده دار بوده و فردی است که مشکل روانی نسبت به مسلمان ها دارد که آنان را یا قتل عام کرده یا علیه دیگری استفاده کند مانند اعمالی که داعش یا القاعده انجام می دادند تا مسلمانان تخریب شوند. 
این کارشناس مسائل بین الملل همچنین بیان کرد: زمانی هم که سردار سلیمانی تمام توطئه های او و تیمش را خنثی می کند، طبیعی است چنین واکنش‌های روانی از خود نشان دهد، امروز همه می دانند به خاطر ترس از انتقام حتی وزن کم کرده است، بنابراین با توجه به صحبت های پمپئو ضرورت دارد جمهوری اسلامی در محاکم بین المللی موضوع ترور شهید سلیمانی را حتما پی گیری کند و عاملان آن را به مجازات برساند تا عبرتی برای دیگر روانی هایی که در تاریخ هستند، باشد.
آبشناس درباره ادعاهای دیگر وزیر خارجه آمریکا در مساله هسته ای ایران نیز اظهار داشت: در بحث هسته ای سیاست کلی آمریکا دشمنی و خصومت با ملت ایران است و این چیز جدیدی نیست و حتی قبل از انقلاب نیز بوده، به طور کلی هدف شان این است که ایران تضعیف شده و به ۱۴ کشور کوچک تر تجزیه شود. 
وی خاطرنشان کرد: درواقع هدف آمریکا این است که از طریق تجزیه ایران بتواند کنترل داشته و مایملک ملت ایران را بدزد، همان کاری که در عراق و سوریه انجام می دهد و با در اختیار گرفتن بخش هایی از سوریه نفت این منطقه را می دزد و حتی دیدیم ترامپ با پر رویی می گوید اینجا حضور داریم تا نفت سوریه را ببریم.
این کارشناس مسائل بین الملل همچنین گفت: مشکل شان با ایران بر همین اساس است چه در دوران جمهوری خواهان یا دموکرات ها، آمریکایی ها همین سیاست ها را دنبال کردند ، فردی مانند ترامپ شمشمیر را از رو می بندد و علنی مقابل ایران می ایستد و یا در دوره اوباما  و بایدن سیاست همان سیاست قبلی است فقط ظاهرش کمی تفاوت دارد اگر نه که ترامپ و بایدن هر دو نشان داده اند که با ایران دشمنی دارند. بنابراین حرف هایی هم که پمپئو درباره مذاکرات مطرح می کند فقط توسط یک روانی می تواند گفته شود. 
انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا