شهرستان ها

بی‌توجهی به هشدارهای هیأت نجات غریق عامل غرق‌شدن یک خانم در استخر

اهر- رئیس هیأت غریق نجات اهر گفت: نتیجه بی‌توجهی به هشدارهای هیأت نجات غریق اهر؛ غرق‌شدن یک خانم است.

اصغر جباریان در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: برخی از مدیران استخرهای اهر علی‌رغم نامه‌ها و اخطارهای هیأت غریق نجات و اداره ورزش و جوانان مبنی‌بر به‌کارگیری نجات غریق، متأسفانه اعتنایی به حراست از جان مردم نکرده‌اند.
وی افزود: یک‌سال است که مدام به‌کارگیری نجات غریق را گوش‌زد می‌کنیم، ماهانه نامه می‌نویسم که از نجات غریق استفاده کنید در حالی که طبق استاندارد باید در هر استخر ۲ نفر نجات غریق داشته باشند اما یکی از استخرها به خاطر درآمد بیشتر و عدم پرداخت حقوق به نجات غریق به هشدارهای هیأت نجات غریق توجهی نمی‌کنند.
وی افزود: می‌گویند چون عمق استخر کَم است نیازی به نجات غریق ندارند، هرچند بخشنامه فدراسیون نجات غریق تأکید دارد به استخرهای با عمق بیش از ۱۲۰ سانتی‌متر باید نجات غریق داشته باشند، ولی متأسفانه نتیجه بی‌توجهی این می‌شود که حادثه جانی داشته باشد.
رئیس اداره ورزش و جوانان اهر نیز در این خصوص به خبرنگار مهر افزود: اخطار به استخرهای فاقد غرق نجات اهر داده بودیم.
جلیل علیجانپور ابراز داشت: اداره ورزش و جوانان اهر وظیفه دارد تا به استخرها در صورت نداشتن نجات غریق ابتدا اخطار شفاهی و سپس اخطار کتبی دهد و ما طی خردادماه به دو مورد استخرهای اهر که نجات غریق نداشتند اخطار کتبی صادر کردیم.
وی گفت: اخیراً طی جلسه‌ای با حضور مدیران استخرهای اهر و هیأت نجات غریق شهرستان و استان برگزار شد و هشدارهای لازم در خصوص به‌کارگیری نجات غریق داده شد، ولی مدیران یکی از استخرها گفت که چون زیرنظر اداره ورزش و جوانان نیست به اخطار ما تمکین نمی‌کند.
وی ادامه داد: حتی ما به اداره مربوطه اخطار دادیم تا به مجموعه زیرنظر خود اعلام کند که از نجات غریق استفاده کند تا خدای‌ناکرده حادثه جانی پیش نیاید.
وی گفت: متأسفانه در نتیجه بی‌توجهی یکی از استخرهای اهر به اخطارها در خصوص لزوم به‌کارگیری نجات غریق؛ حادثه جانی گزارش شده است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا