بین الملل

اظهارات «پمپئو» یک قطره از دریای جنایات آمریکا در عراق است

نماینده پارلمان عراق:

«محمد البلداوی» از تحرکات پارلمانی در عراق برای برگزاری نشست فوق العاده به منظور بررسی اظهارات اخیر مایک پمپئو درباره ترور فرماندهان شهید خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، یک نماینده پارلمان عراق امروز یکشنبه از تحرکات پارلمانی برای تشکیل جلسه اضطراری با هدف بررسی اظهارات اخیر مارک پمپئو، وزیر امور خارجه سابق آمریکا در خصوص ترور فرماندهان پیروزی در داخل فرودگاه بین‌المللی بغداد خبر داد و تاکید کرد: اظهارات اخیر پمپئو یک قطره از دریای عملیات نظامی و ترورهایی است که سفارت آمریکا در داخل عراق انجام می‌دهد.

«محمد البلداوی» با بیان اینکه مسئولیت آشوب و هرج و مرج و به آتش کشیدن مقر سازمان‌ها و نهادها و هدف قرار دادن رهبران ملی در عراق به عهده آمریکا است، ادامه داد: تحرکات پارلمانی و جمع آوری امضا از سوی اعضای پارلمان برای تشکیل جلسه اضطراری و توسعه دامنه تحقیقات، افشای نکات مبهم و حقایق در مورد اظهارات اخیر پمپئو ضروری است چرا که اعترافات او بسیار جدی بوده و حکایت از وقوع یک فاجعه در عراق دارد.

این نماینده پارلمان عراق تصریح کرد: با توجه به اینکه آمریکا مراکز مهم عراق را تحت کنترل دارد، می‌تواند هر فردی را در داخل کشور هدف قرار دهد. تا جایی که مشخص شد مأمور خدمات فرودگاه بین المللی بغداد مأمور مخفی واشنگتن بوده و گزارش‌های مهمی به آن ارائه کرده است.

محمد البلدوی در پایان گفت: اظهارات پمپئو، یک اعتراف صریح در خصوص دست داشتن آمریکا در پرونده ترور فرماندهان شهید است و قوه قضائیه و دولت عراق باید برای پاسخگو کردن دست اندرکاران این پرونده اقدام کنند.

اظهارات این نماینده پارلمان عراق در حالی است که «حسین علی الکرعاوی» یکی از اعضای جنبش حقوق، دولت مصطفی الکاظمی را به سرپوش گذاشتن بر قاتلان فرماندهان پیروزی متهم کرد و افشای فوری طرف‌های دخیل در این جنایت را برای افکار عمومی خواستار شد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا