بین الملل

سفارت آمریکا در بغداد به اتاق فرماندهی عملیات ترور تبدیل شده است

کارشناس امنیتی عراقی:

عثمان العبیدی تحلیلگر عراقی تاکید کرد که سخنان اخیر مایک پمپئو وزیرخارجه سابق آمریکا، سه مساله مهم را درباره جنایت فرودگاه بغداد فاش ساخته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه المعلومه، «عثمان العبیدی» کارشناس و تحلیلگر سیاسی در عراق اظهارات اخیر مایک پمپئو وزیرخارجه سابق آمریکا را این جهت که حقایق مهمی را فاش کرده، قابل توجه دانست.

وی افزود: من معتقدم در پی این سخنان سه واقعیت مهم افشا شده است، نخست اینکه، سفارت آمریکا در بغداد به اتاق فرماندهی عملیات ترور و مدیریت بحران آفرینی در عراق تبدیل شده است. دومین مساله که فاش شده این است که پرواز پهپادهای جاسوسی و شناسایی در آسمان عراق آزادانه انجام می‌شود و سومین مساله نیز این است که جاسوس‌های آمریکایی در مهمترین فرودگاه بین المللی عراق (فرودگاه بغداد) آزادانه مشغول به فعالیت جاسوسی هستند.

این کارشناس عراقی در ادامه تاکید کرد: به اعتقاد من جنایت فرودگاه بین المللی بغداد، آغازی بر روند بر ملأ شدن دیگر جنایات آمریکا در اراضی عراق خواهد بود.

العبیدی تاکید کرد: متأسفانه آمریکا با سو استفاده از نفوذی که در مؤسسات دولتی و نهادهای حکومتی عراق دارد با به کار گرفتن جاسوس و مزدور سعی می‌کند اهداف خود را محقق کند و سخنان اخیر پمپئو به خوبی میزان نفوذ آمریکا در داخل ساختار حاکمیتی عراق را افشا کرد.

وی همچنین خواستار بازنگری در تدابیر امنیتی فرودگاه‌های عراق و جلوگیری از تمرکز عناصر جاسوسی در آنها شد. گفتنی است مایک پمپئو وزیرخارجه سابق آمریکا اخیراً در گفتگو با العربیه اعلام کرد که در زمان انجام جنایت فرودگاه بغداد سه تیم جاسوسی وابسته به آمریکا در داخل فرودگاه و خیابان منتهی به آن حضور داشته اند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا