بین الملل

احضار پامپئو به دادگاه اسپانیا برای شهادت در پرونده سوءقصد به جان جولیان آسانژ

وزیر امور خارجه سابق آمریکا توسط دادگاهی در اسپانیا احضار شده تا در مورد ادعایی مبنی بر اینکه آمریکا قصد داشته بنیانگذار وب‌سایت ویکی‌لیکس را به قتل برساند، شهادت دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سال گذشته رسانه‌ها گزارش دادند که مقامات آمریکایی گزینه ترور «جولیان آسانژ» افشاگر ویکی‌لیکس را در مدت اقامتش در سفارت اکوادوردر لندن، بررسی کردند.
قاضی دادگاه ملی اسپانیا مایک پامپئو، وزیر امور خارجه سابق آمریکا را برای ارائه توضیحات در این باره به عنوان یک شاهد احضار کرد، اما تا کنون پاسخی برای این احضاریه دریافت نکرده است.
سانتیاگو پدراز، قاضی دادگاه ملی اسپانیا رهبری تحقیقاتی را برعهده دارد درباره اینکه آیا در زمان اقامت آسانژ در سفارت اکوادور، شرکت امنیتی اسپانیایی «یوسی گلوبال» که مسئول تامین امنیت این سفاره بوده از آسانژ جاسوسی کرده است یا خیر.
آسانژ که شهروند استرالیاست، در سال ۲۰۱۲ در سفارت اکوادور در لندن درخواست پناهندگی داد تا از استرداد به سوئد به اتهام تجاوز در امان باشد، اتهامی که آن را رد می‌کند. این افشاگر تا آوریل ۲۰۱۹ که دولت اکوادور پناهندگی او را لغو کرد، در آنجا ماند.
وکلای آسانژ در اسپانیا واشنگتن را به «سازماندهی» این اقدامات جاسوسی علیه وی متهم کرده‌اند. شرکت یوسی گلوبال به نصب میکروفون و دوربین در سفارت اکوادور برای جاسوسی از آسانژ متهم شده است.
انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا