شهرستان ها

رسانه‌ها خلأ تبلیغ جذاب را جبران کنند

اردبیل- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: تبلیغ نوین در اولویت سازمان تبلیغات اسلامی قرار گرفته و رسانه‌ها باید خلأ تبلیغ جذاب را جبران کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده عصر یکشنبه در نشست رسانه و فرهنگ دینی با محوریت اقتضائات عصر و گفتمان دینی در اردبیل اظهار کرد: در هفته تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی قرار گرفتیم و همراهی رسانه‌ها را در این حوزه مغتنم می‌شماریم و امیدواریم از این همنشینی، ارتباط و تعامل بهترین نفع را برای توسعه برنامه‌های تبلیغ دینی و اندیشه‌های اسلامی ببریم.

وی آمادگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان را در همگرایی بیشتر با رسانه‌ها یادآور شد و تصریح کرد: رسالت اصلی سازمان تبلیغات اسلامی ابلاغ رسالت نبوی و اندیشه‌های دینی است و وظیفه ما تبیین، تبلیغ و تحکیم این اندیشه‌ها در جوامع بشری است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: باید با ابزارهای عالمانه و منطقی این راهبرد را به پیش ببریم و قطعاً از ظرفیت رسانه‌ها بیشتر استفاده خواهیم کرد تا به وظیفه خطیر خود در حوزه نظریه‌پردازی و ایجاد یک عقبه تئوریک در امر تبلیغات دینی عمل کنیم.

حجت‌الاسلام جعفرزاده افزود: هر چند در مقاطعی نهادهای فرهنگی در این حوزه دچار تسامح و یا برخی خلأها شده‌اند اما با کمک نخبگان سعی ما بر این است تا باز تولیدی را در این عرصه به ویژه رفع آسیب‌های اجتماعی انجام داده و چنین سلسله نشست‌هایی را با اصحاب رسانه دنبال خواهیم کرد تا فرهنگ دینی و تبلیغ اسلامی با محوریت رسانه‌ها و اصحاب فرهنگ و هنر با قوت و قدرت ادامه پیدا کند.

وی به تبلیغ نوین در مجموعه تبلیغات اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: رسانه‌ها به عنوان کنش‌گران فعال عرصه دینی با شناخت کامل از اندیشه‌های اسلامی می‌توانند در این حوزه یاریگر ما باشند و قطعاً بیشترین توجه ما استفاده از ظرفیت‌های بومی، منطقه‌ای و محلی در تقویت تبلیغ نوین با رعایت اصول و مبانی تبلیغات سنتی و اصیل است.

حجت‌الاسلام جعفرزاده در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما امروز رسماً در عرصه جنگ با دشمنان قرار داریم و مقام معظم رهبری جهاد تبیین را بسیار مهم و ارزشمند اعلام کردند و در ورود به این عرصه تلاش ما بر این است تا از نظریه‌های جدید و راهکارهای مناسب برای تبلیغ دینی استفاده کنیم.

وی استفاده از ظرفیت رسانه‌ها را در تقویت این حوزه و کمک به تبلیغ اصیل سنتی، بومی و محلی یادآور شد و اضافه کرد: در عرصه اجتماعی و ارتباطات دینی آنچه که بسیار اثرگذار است، شناخت مردم در کنار تأثیرگذاری عناصر مکانی، زمانی و تبلیغ چهره به چهره است که خود می‌تواند زمینه‌ساز یک حرکت مؤثر و مفید باشد.

حجت‌الاسلام جعفرزاده با انتقاد از گسست پیام و برخی اقدامات و فعالیت‌های فردگرایی در این حوزه بیان کرد: ما با همراهی رسانه‌ها به عنوان یک مجموعه ارزشمند می‌توانیم در عرصه تبلیغ دینی موفق عمل کرده به شرط آن که به تولید محتوای جذاب برای اغنای افکار عمومی کمک کنیم که رسانه‌ها این خلأ را می‌توانند به راحتی جبران کنند.

وی توجه به حساسیت ذهن مخاطب در دریافت پیام‌های جدید و حرکت به سمت یک راهبرد منطقی را یادآور شد و اظهار کرد: آنچه که در تبلیغ دینی به عنوان عناصر تأثیرگذار مورد توجه است، برجسته کردن مؤلفه‌های جهانی شدن، جهانی بودن، جاودانه بودن و اصالت دینی است که قطعاً در این زمینه می‌توان به اهداف مورد نظر دست پیدا کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل موضوع انعطاف‌پذیری دینی و توجه به اصول ارزشمند در تبلیغ دینی را نظیر عزتمندی، قدرتمندی، اصل تعلیم و تربیت، اصل جهاد، دفاع و جهاد تولیدی را در کنار مفاهیم ارزشمند دیگر یادآور شد و تصریح کرد: ضروری است تا این مؤلفه‌ها در کنار پایبندی به اخلاق و مبانی اعتقادی در همسویی رسانه‌ها با تبلیغات اسلامی مورد توجه قرار گیرد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا