بین الملل

آن لینده: نگرانی‌های ترکیه درباره تروریسم را جدی می‌گیریم

در گفتگو با شبکه تلویزیونی دولتی سوئد:

وزیر امور خارجه سوئد در گفتگو با شبکه تلویزیونی دولتی این کشور اعلام کرد که نگرانی‌های امنیتی ترکیه درباره سازمان‌ های تروریستی برای کشورش بسیار مهم است.

به گزارش خبرگزاری مهر، «آن لینده» (Ann Linde) وزیر امور خارجه سوئد امروز دوشنبه در گفتگو با شبکه تلویزیونی دولتی این کشور درباره مذاکرات با ترکیه به منظور پیوستن استکهلم به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، اعلام کرد: نگرانی های امنیتی ترکیه درباره گروه‌ های تروریستی موضوعی مهم برای سوئد نیز است.

وزیر امور خارجه سوئد در ادامه این مصاحبه با بیان اینکه به نظر وی مذاکرات با مقامات ترکیه در حاشیه اجلاس سران کشورهای عضو ناتو که فردا سه شنبه در شهر مادرید پایتخت اسپانیا برگزار می‌ شود، مفید خواهد بود، اضافه کرد: مانند هر مذاکره دیگری در این مذاکرات نیز در برخی موارد دارای اختلاف نظر هستیم. با وجود این می‌ توان با احترام به نظرات همدیگر به راه حل معقولی دست یافت. نگرانی‌ های امنیتی ترکیه درباره گروه‌ های تروریستی موضوعی مهم برای سوئد به شمار می آید.

«آن لینده» با ادعا اینکه کشورش دارای رویکرد مشترکی با ترکیه درباره گروه تروریستی پ ک ک است، ادامه داد: فکر می کنم آنکارا نیز متوجه جدیت سوئد در این مساله شده است.

وی درباره فروش احتمالی برخی تسلیحات مرتبط با صنایع دفاعی به ترکیه نیز افزود: در صورت ورود به سازمان دفاعی مشترک با ترکیه، در این باره تصمیمات مناسب تری اتخاذ خواهیم کرد. فرصت های زیادی به منظور برداشتن قدم‌ های مشخص در آینده وجود دارد.

گفتنی است که از ۱۸ ماه ماه، می فنلاند و سوئد پس از دهه ها بی طرفی، به بهانه های امنیتی و جنگ روسیه و اوکراین درخواست خود برای عضویت در ناتو را مطرح کردند. با این حال ترکیه با استناد به حمایت دیرینه هلسینکی و استکهلم از گروهک پ ک‌ ک، که آن را تهدیدی جدی برای امنیت ملی خود تلقی می‌ کند، روند بررسی درخواست‌ های عضویت هر دو کشور را مسدود کرده است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا