ورزش

تیکی‌تاکا تمام شد؛ مسی، ژاوی و اینیستا دیگر نیستند

مصاحبه مفصل کومان درباره دوران حضورش روی نیمکت بارسا

رونالد کومان، سرمربی سابق بارسا، می‌گوید مشکل اصلی باشگاه کاتالان این است که در گذشته زندگی می‌کند.

به گزارش “ورزش سه”، رونالد کومان، سرمربی سابق بارسلونا، در گفتگو با یک شبکه تلویزیونی در اسپانیا انتقادات تندی به این باشگاه و مدیریت آن وارد کرد. کومان در این برنامه مدعی شد علت اصلی مشکلات امروز بارسا این است که بلوگرانا در گذشته زندگی می‌کند.

کومان در این برنامه گفت فوتبال امروز فیزیکی‌تر از روزهای اوج تیکی‌تاکا است ولی بارسا نمی‌خواهد این واقعیت را قبول کند. کومان انتقاداتی هم به لاپورتا رئیس باشگاه وارد کرد و گفت اینکه رئیس یک باشگاه از مربی خود راضی نباشد طبیعی است ولی نباید این عدم رضایت رسانه‌ای شود چرا که بیشترین ضرر را تیم متحمل خواهد شد.

دوران تیکی‌تاکا گذشت؛ دیگر نه مسی را دارید و نه ژاوی و اینیستا
رونالد کومان، هشت ماه بعد از کنار گذاشته شدن از سرمربی‌گری بارسا، در گفتگو با Esport3 گفت:” یکی از مشکلات بارسا این است که در گذشته، در دوران تیکی تاکا زندگی می‌کند. فوتبال امروز تغییر کرده وفیزیکی‌تر شده. شما دیگر ژاوی، اینیستا، و مسی را ندارید”.

لاپورتا بزرگترین اشتباهی را کرد که یک رئیس باشگاه می‌تواند مرتکب شود
سرمربی سابق بارسا در انتقادت صریح خود از خوان لاپورتا، رئیس باشگاه، گفت:” یک رئیس باشگاه می‌تواند از سرمربی‌اش راضی نباشد ولی اشتباه بزرگ او این بود که نارضایتی‌اش را علنی کرد. این اشتباه بزرگی از طرف او بود چرا که باعث شد پای رسانه‌ها به مساله باز شود. برخی رسانه‌های علیه مربی و برخی به هواداری از او به میدان آمده بودند. شما در داخل باشگاه می‌توانید ناراضی باشید ولی در بیرون باید به مربی‌تان بیشتر احترام بگذارید. اگر دنبال مربی جایگزین بگردید خیلی بهتر است از اینکه به رسانه‌ها از مربی‌تان بد بگویید. این بدترین کاری است که یک رئیس باشگاه می‌تواند بکند”.

سبک بارسا در دوران من دفاعی نبود
کومان در ادامه از سبک بازی بارسا در زمان مربی‌گری خودش دفاع کرده و گفت:” من هلندی هستم و دنبال حاکمیت تیمم در زمین هستم. ولی تیم باید بتواند خودش را با شرایط وفق بدهد. در بعضی بازی‌ها اگر شما با سه دفاع وسط بازی کنید نمی‌شود اسم سیستم‌تان را سیستم دفاعی گذاشت. ما در سه یا چهار ماه با این سیستم بازی کردیم و چند تا از بهترین بازی‌های بارسا در سالهای اخیر را انجام دادیم. برای مثال در فینال جام حذفی”.

هیچ مشکلی با مسی نداشتم
کومان در ادامه به انتقادها درباره رفتارش با مسی که برخی آن را یکی از علل جدایی ابرستاره آرژانتینی از بارسا می‌دانند پاسخ داد و گفت:” من روز اولی که ماجرای مسی شروع شد به خانه‌اش رفتم و در این باره صحبت کردم که چرا می‌خواهد برود. من می‌خواستم در بارسا به فوتبالش خاتمه دهد. چرا که دیدنش با پیراهن یک تیم دیگر برایم عجیب بود. او در صحبت با من حرفهایی خصوصی زد که نمی‌توانم فاش کنم. مسی معتقد بود که بارسا با بازیکنانی که داشت می‌تواند آینده خوبی داشته باشد. ما درباره تاکتیک‌ها صحبت کردیم و مسی خیلی سرحال بود. مسی یک فوتبالیست استثنایی است. یک برنده بالفطره. من در یک سال و نیمی که با مسی کار کردم هیچ شکایتی از او نداشتم”.

منبع ورزش سه

آگهی
دکمه بازگشت به بالا