شهرستان ها

کمبود اعتبارات از مهمترین موانع طرح های راهسازی ایلام است

ایلام-معاون عمرانی استانداری ایلام گفت: کمبود اعتبارات از مهمترین موانع طرح های راهسازی ایلام است.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید هژبری عصر دوشنبه در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان خواستار تدوین طرح و دستورالعملی برای شناسایی و اولویت بندی نقاط حادثه خیز از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل استان شد.

معاون استاندار در خصوص آخرین وضعیت نقاط حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان اظهار کرد: در خصوص شناسایی نقاط حادثه خیز اعداد و ارقام مختلفی مطرح شده است که با اجرای طرح شناسایی نقاط حادثه خیز برای سال ۱۴۰۱ با تامین اعتبار مورد نیاز و رفع این نقاط بویژه راههای مواصلاتی در مسیر اربعین حسینی امار تصادفات جاده‌ها در استان کاهش دهیم.

وی گفت: کمبود اعتبارات از مهمترین موانع پیشرفت در طرح‌های جاده‌ای محسوب می‌شود که بر اساس شاخص‌های موجود اعتبارات در نظر گرفته شده نسبت به نیازمندی‌های جاده‌ها در کمترین سطح قرار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر برگزاری مستمر جلسات کمیسیون ایمنی راه‌ها و بازدیدهای میدانی در زمینه رفع نقاط پرحادثه اقدامات موثری انجام شود

وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات ایمنی جاده‌ها سرقت تجهیزات جاده‌ای است که به لحاظ هزینه‌های بالای نگهداری راه‌ها، خرید تجهیزات جاده‌ای که به سرقت رفته است، اداره کل راهداری استان با هماهنگی نیروی انتظامی در این خصوص تمهیدات لازم بعمل آورد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: به منظور فراهم آوردن زمینه ارتقای ایمنی برای کنگره عظیم اربعین حسینی (ع) و تأمین ایمنی ناوگان حمل و نقل عمومی طرح کنترل سرعت از طریق نصب دوربین‌های کنترل سرعت و بروز رسانی این تجهیزات و همچنین پاکسازی مسیر راه سرطاف به ماربره و … تعمیر و مرمت مسیر راه چنگله به مهران و دهلران و مسیر راه ایوان بعنوان مسیرهای اربعین توسط راهداری اقدامات ایمنی لازم بعمل آورد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا