ورزش

وضعیت مبهم پول در روزهای خرید میلیاردی پرسپولیس

گزارش مهر از وقوع یک حادثه؛

ریخت و پاش مالی پرسپولیس در نقل و انتقالات تابستانی بی آنکه میزان دریافتی های این تیم برای فصل پیش رو مشخص شود می تواند مورد بحث قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، نقل و انتقالات تابستانی فوتبال باشگاهی کشور در حالی جریان دارد که پرسپولیس با فعالیت زودهنگام تاکنون توانسته است هفت خرید داشته باشد.

علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی فر، مرتضی پورعلی گنجی، سروش رفیعی، محمد مهدی احمدی و سعید صادقی در حالی به پرسپولیس پیوستند که هر یک از آنها را می‌توان مهم‌ترین نقل و انتقالات در وضعیت فعلی بازار بازیکنان داخلی دانست.

میلیاردها برای جذب ملی‌پوشان

مصوبه هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس در تعیین سقف مالی قراردادها کافی بود تا رضا درویش سراغ تک تک بازیکنان مهم فوتبال کشور رفته و بتواند بیرانوند و رفیعی را بار دیگر به پرسپولیس برگرداند. او در ادامه توانست پورعلی گنجی را پس از سال‌ها حضور در فوتبال آسیا به پرسپولیس بیاورد. اسماعیلی فر هم پس از سه فصل حضور در لیست خرید این تیم بالاخره با پیراهن سرخ پایتخت عکس یادگاری گرفت.

او در ادامه سراغ سعید صادقی رفت تا پدیده فصل گذشته لیگ برتر را با وجود داشتن پیشنهاد از استقلال و سپاهان اصفهان به این تیم بیاورد و توانست در نهایت با قرار دادن بندهای پیشنهادی او را به پرسپولیس بیاورد.

پول‌های فرعی از جیب یک متمول

بازیکنان تازه وارد پرسپولیس در حالی با این تیم قرارداد بسته‌اند که شایعاتی درباره ولخرجی یکی از هواداران متمول این باشگاه به گوش می‌رسد. شنیده‌ها حکایت از واریز ۱۹ میلیارد تومانی او به حساب بازیکنان جدید دارد و حتی برخی پا را فراتر گذاشته و او را دلیل ماندن میلاد سرلک و مهدی ترابی بر شمرده‌اند.

به هر حال آنچه قطعی شده حضور بازیکنان جدید در تیمی است که حداقل ۱۰ بازیکن خود نظیر: حامد لک، علی شجاعی، احسان پهلوان، سعید آقایی، محمد شریفی، علیرضا ابراهیمی، منوچهر صفروف، شیرزود تمیروف و… را از دست داده است.

بودجه نامشخص برای فصل پر هزینه

قیمت بازیکنان داخلی در نقل و انتقالات تابستانی به قدری سرسام‌آور شده که صدای مدیران برخی باشگاه‌ها را در آورده است و آنها دنبال مجوز برای جذب خارجی‌های بیشتر ولی ارزان‌تر هستند. با این حال باشگاه‌هایی نظیر پرسپولیس، سپاهان اصفهان و فولاد خوزستان بودجه‌ای عظیم را برای پرداخت مبالغ مندرج در قراردادها باید کنار گذاشته تا دچار مشکلات حقوقی نشوند.

بودجه پرسپولیس در حالی نسبت به فصل گذشته افزایش قابل توجهی پیدا کرده است که این تیم هنوز موفق به تسویه حساب قرارداد فصل گذشته با بازیکنان خود نشده است.

خروجی‌های مشخص برای ورودهای مالی مبهم!

پرسپولیس خیلی خوب می‌داند در فصل آینده چه میزان پول باید به بازیکنان خود بدهد اما درویش با اعضای جدید و قدیم هیأت مدیره برای پرداخت این پول چه برنامه‌ای دارند؟ آنها هنوز بابت قرارداد فصل گذشته با کارگزار خود دچار مشکلات حقوقی فراوان هستند و مشخص نیست تا چه میزان می‌توانند از برند خود درآمدزایی کنند. همچنین بخش قابل توجهی از پول مربوط به فروش عرضه اولیه سهام خود را باید طبق قانون در جریان آزادسازی آن قرار دهند. بنابراین باشگاه پرسپولیس تمام ۳۰۰ میلیارد تومان انباشته مالی بابت فروش سهام عرضه اولیه را نمی‌تواند خرج کند اما اینکه چه میزان از این پول باید صرف امور جاری باشگاه شود نیز نامشخص است.

وضعیت مبهم پول در روزهای خرید میلیاردی پرسپولیس

خطر استعفا در کمین است!

یحیی گل محمدی در دو فصل گذشته که هدایت پرسپولیس را بر عهده داشت سه بار استعفا داد. او در اعتراض به عدم تحقق وعده‌های باشگاه تصمیم به استعفاهای متوالی گرفت اما با آنها مخالفت شد. حالا بعید نیست با افزایش قابل توجه مبالغ قرارداد بازیکنان این تیم نه تنها گل محمدی زیر فشار قرار بگیرد بلکه مدیران باشگاه نیز در تحقق وعده‌های خود دچار مشکل شده و پرسپولیس را رها کنند. از این رو لازم است آنها در قراردادهای خود نهایت دقت را به کار برده تا با رفتن احتمالی آنها خبری از مصاحبه‌های تکراری درباره ناتوانی مدیران وقت در اجرای تعهدات خود از رختکن پرسپولیس به بیرون درز پیدا نکند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا