جامعه

ذائقه‌سازی خوراک برای بیماران بین‌الملل رسالتی جدید در گردشگری خوراک


مدیرکل دفتر توسعه گردشگری بر ذائقه‌سازی خوراک برای بیماران بین‌الملل به‌عنوان رسالتی جدید در گردشگری خوراک تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، کارگاه آموزشی «تغذیه سالم در گردشگری خوراک ویژه بیماران بین‌الملل» به همت دبیرخانه علمی میز گردشگری خوراک ایرانی و ملل با حضور سید مصطفی فاطمی مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی و فعالان حوزه گردشگری خوراک و سلامت امروز دوشنبه ۲۸ شهریورماه ۱۴۰۱ در هتل رامتین برگزار شد. 

گردشگری خوراک ایران و ملل، گردشگری سلامت و تغذیه بیماران خارجی و اصول تغذیه سالم محورهای اصلی این کارگاه بودند. 

فاطمی با تشکر از اقدامات انجام شده در حوزه گردشگری خوراک به تشریح برنامه‌های انجام شده در این حوزه و برنامه‌ریزی برای هفته گردشگری پرداخت. 

وی با تاکید بر اهمیت ذائقه‌سازی خوراک برای بیماران بین‌المللی، افزود: ما شناختی نسبت به ذائقه و خوراک بیماران بین‌الملل که به‌عنوان گردشگران سلامت به کشور می‌آیند نداریم که باید در این‌حوزه ذائقه‌شناسی درستی انجام‌ گیرد. 

در ادامه دیاکو عباسی دبیر شورای راهبری گردشگری سلامت با اشاره به رشد بالای ۲۰درصدی گردشگری سلامت قبل از کرونا از ایمنی و سلامت غذا، آموزش در حوزه مراقبت و ارتباط با بیماران بین‌المللی، ملاحظات و حساسیت‌های فرهنگی و مهمانداری بر مبنای رویکرد حلال به‌عنوان چهار فاکتور اصلی برای رشد در حوزه تجاری‌سازی گردشگری سلامت نام برد که باید مورد توجه قرار بگیرد. 

وی همچنین بر آموزش بیمارستان‌ها و به کارگیری نیروهای توانمند تاکید کرد و افزود: با توجه به همکاری و هماهنگی خوبی که با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شکل گرفته است می‌توان در این حوزه به بهترین دستاوردها در سطح ملی دست پیدا کرد.

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا