بین الملل

روسیه خواستار توقف بی‌قید و شرط حملات رژیم صهیونیستی به سوریه شد


معاون نماینده روسیه در سازمان ملل با بیان اینکه کشورهای غربی مانع انتشار بیانیه این کشور در محکومیت حملات صهیونیست‌ها به سوریه در شورای امنیت شدند، گفت غرب هنوز حامی تروریست‌ها در سوریه است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پولیانسکی» معاون نماینده فدراسیون روسیه در سازمان ملل خبر داد که غرب از انتشار بیانیه شورای امنیت در محکومیت حمله هوایی رژیم موقت صهیونیستی به فرودگاه بین‌المللی دمشق، که توسط روسیه تهیه شده بود، جلوگیری کرده است.

پولیانسکی طی سخنرانی در نشست شورای امنیت گفت: «ما متاسفیم که به دلیل موضع سیاسی و مغرضانه هیات‌های غربی، پیش نویس بیانیه شورای امنیت که توسط ما برای مطبوعات تهیه شده بود، مسدود شد».

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی بامداد پنجشنبه توضیح داد: «ما بارها و بارها متقاعد شده‌ایم که رویکردهای سیاسی شما تا چه اندازه در اصول شما منعکس شده است».

شبکه ریانووستی که نسخه‌ای از این بیانیه به دستش رسیده، گزارش داد که این بیانیه حاوی محکومیت حمله هوایی رژیم صهیونیستی به فرودگاه بین‌المللی دمشق در تاریخ دهم ژوئن بود.

این دیپلمات روس در ادامه با بیان اینکه کشورهای غربی به حمایت از تروریست‌ها در سوریه ادامه می‌دهند، اظهار داشت که آنها سعی می‌کنند از تروریست‌ها برای اهداف ژئوپلیتیکی خود استفاده کند.

به گفته پولیانسکی، وضعیت میدانی در سوریه همچنان متشنج است و تهدیدهای اصلی برای امنیت سوریه و کل منطقه با تداوم حضور گسترده تروریست‌هایی مرتبط است که در مناطقی که تحت کنترل دمشق نیست، از جمله ادلب و التنف پناه گرفته‌اند».

ریانووستی به نقل از وی نوشت: «روسیه ریشه‌های این وضعیت انفجاری را تداوم خط معاشقه غرب با عناصر تروریستی در تلاش برای استفاده از آنها برای اهداف ژئوپلیتیکی خود می‌داند».

این دیپلمات روس تاکید کرد: «در این زمینه، ما متقاعد شده‌ایم که راه حل بحران سوریه از طریق پایان دادن به حضور غیرقانونی نظامیان خارجی که نقض حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری عربی سوریه است و همچنین توقف بی‌قید و شرط حملات هوایی مکرر اسرائیل است».

این در حالی است که پیشتر «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل به بهانه اینکه چند میلیون سوری نیازمند کمک‌های بین‌المللی هستند، از شورای امنیت خواسته بود قطعنامه ناقض حاکمیت سوریه را تمدید کند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/خ


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا