بین الملل

تعهد رهبران آمریکا، کره جنوبی و ژاپن به همکاری نزدیک‌تر برای مقابله با کره شمالی

رهبران آمریکا، کره جنوبی و ژاپن نسبت به آزمایش‌های موشکی کره شمالی ابراز نگرانی کردند و گفتند که برای مقابله با تهدید پیونگ یانگ همکاری نزدیک‌تری خواهند داشت.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، جو بایدن، رئیس جمهور ژاپن، فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن و یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی در حاشیه نشست سران ناتو در مادرید دیدار کردند و توافق کردند که پیشرفت برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی نه تنها برای شبه جزیره کره بلکه برای شرق آسیا تهدیدی جدی است.
کره شمالی امسال آزمایش‌های موشکی را با سرعتی بی سابقه انجام داده است و برخی معتقدند که برای آزمایش هسته‌ای دیگری آماده می‌شود.
این سه رهبر توافق کردند که ابزارهای بیشتری برای تقویت “بازدارندگی گسترده” علیه کره شمالی ضروری است.
کیشیدا گفت: «قابلیت‌های بازدارندگی اتحادهای ژاپن-ایالات متحده و جمهوری کره باید به عنوان بخشی از تلاش اساسی برای تقویت مشارکت سه جانبه بین ژاپن، ایالات متحده و کره ارتقا یابد.»
رهبران کره جنوبی و ژاپن برای اولین بار در نشست سالانه ناتو به عنوان ناظر شرکت کرده‌اند. روابط بین ژاپن و کره جنوبی به دلیل پیشینه اشغال شبه جزیره کره توسط ژاپن از سال ۱۹۱۰ تا ۱۹۴۵ تیره شده است. روابط با مون جائه این، رئیس جمهور قبلی کره جنوبی، به بدترین حالت خود در سال های اخیر  رسید. با این حال، یون، رئیس‌جمهور کنونی تمایل خود را برای ترمیم روابط ابراز کرده است، و کیشیدا نیز به نظر می رسد که به خوبی پاسخ داده است.
انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا