شهرستان ها

جانبازان شیمیایی سند مظلومیت ایران هستند

مشهد ـ رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: جانبازان شیمیایی علاوه بر این که نماد عزت ملت ایران هستند سند مظلومیت ملتی هستند که دشمنان آنها معتقد به هیچ اصول اخلاقی نبودند.

به گزارش خبرنگار مهر، امیرحسین قاضی زاده پیش از ظهر پنجشنبه در دومین همایش تکریم جانبازان شیمیایی در مشهد اظهار کرد: حملات شیمیایی در دوران هشت سال دفاع مقدس نشان دهنده چهره مزورانه دشمنان و مظلومیت جانبازان شیمیایی ایران است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: جنایات علیه رزمندگان ما در دوره‌ای اتفاق افتاد که کنوانسیون‌های بین المللی مصوب و مستقر شده بود و بازرسان آنها در منطقه جنگی ما حضور یافتند و نمونه برداری کردند و جنایات صدام را اثبات کردند اما مجامع بین المللی کوچک‌ترین اقدامی علیه این جنایات انجام ندادند.

وی اظهار کرد: صدام با ادعای اختلاف مرزی جنگی را با کشورمان آغاز کرد و بعد برای توسعه جنگ به داخل خاک ایران از هر ابزار مجاز و غیر مجازی بهره گرفت.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: اما زمانی که صدام به کویت حمله کرد بلافاصله همان مجامع بین المللی با او مقابله و او را به شدت تنبیه کردند که این عملکرد استانداردهای دوگانه اربابان جهان را نشان می‌دهد که اگر همراهشان بودی مجاز به هر جنایتی خواهی بود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا