شهرستان ها

۶۰ درصد صادرات اردبیل محصولات صنعتی هستند

اردبیل- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: ۶۰ درصد صادرات استان اردبیل را محصولات صنعتی تشکیل می‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، رامین صادقی پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم تجلیل و تکریم از صنعتگران و معدنکاران استان اردبیل که در اتاق بازرگانی برگزار شد، اظهار کرد: تمام تلاش ما بر این است تا با همراهی استاندار اردبیل و مسئولان زیرساخت‌های مناسب را برای کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و صنعتگران فراهم کنیم تا با تکمیل زنجیره تولید بتوانند برندسازی و تولید محصولات متنوع را در دستور کار قرار دهند.

وی از افزایش صدور جواز تأسیس در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: در یک سال گذشته برای ۲۷۰ طرح جواز تأسیس صادر شده و مراحل اجرایی این پروژه‌ها با پیشرفت ۲۰ تا ۹۵ درصد در حال انجام است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در نیم سال اول ۷۶ واحد تولیدی و در نیمه دوم سال نیز ۶۰ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد که این خود نویدبخش تحولات بزرگ صنعتی، تولیدی و اشتغال در استان است.

صادقی به تقویت صادرات محصولات صنعتی در استان اشاره کرد و افزود: بر اساس آخرین آمار گمرک ۶۰ درصد صادرات استان را محصولات صنعتی تشکیل می‌دهد که استان اردبیل قطب صادرات میلگرد، ام. دی. اف و اچ. دی. اف شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: عمده واردات به گمرکات استان نیز مواد اولیه و ماشین‌آلات و قطعات خط تولید است که برای واحدهای تولیدی و صنعتی زمینه و فرصت کار و تلاش بیشتر را مهیا کرده است.

صادقی سهم صنعت را در اشتغال استان مطلوب و رو به جلو اعلام کرد و ادامه داد: هر چند نسبت به میانگین کشوری در این بخش فاصله داریم اما نسبت به سال‌های گذشته سهم صنعت در اشتغال استان افزایش یافته و به بیش از ۲۵ درصد رسیده است.

وی از احیای واحدهای راکد و نیمه‌تمام در استان خبر داد و اضافه کرد: با پرداخت تسهیلات و منابع سرمایه در گردش سعی بر این است تا این واحدها به چرخه تولید باز گردند تا شاهد افزایش ظرفیت تولید و صادرات در این بخش باشیم.

صادقی توانمندی‌های تولیدکنندگان استان را با تکمیل زنجیره تولید یادآور شد و بیان کرد: در صنایع سلولزی، پلاستیک و صنایع الکترونیکی زنجیره‌های تولید در این استان شکل گرفته و یا در مرحله تکمیل است که این خود فرصت اشتغال و افزایش صادرات محصولات صنعتی را مهیا خواهد کرد.

وی به فعالیت‌های حوزه معدن نیز اشاره کرد و گفت: استان اردبیل صاحب معدن مس غنی است که پروانه اکتشاف و استخراج آن صادر شده و ما سعی می‌کنیم تا مشکلات و موانع پیش روی بخش معدنی استان را نیز برطرف کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از ایجاد اشتغال برای ۶ هزار و ۸۰۰ نفر در بخش صنعت خبر داد و افزود: هم در بخش صنعت و هم معدن و صنوف تولیدی تقویت فرصت‌های اشتغال هدف‌گذاری شده که امیدواریم تا پایان سال به مقصود نهایی دست پیدا کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم از ۱۲ صنعتگر و فعال عرصه تولید در استان اردبیل با اهدای لوح سپاس و هدایایی به مناسبت هفته «تولید و تجارت» قدردانی شد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا