شهرستان ها

سنجش سلامت نوآموزان کرمانشاهی تا شهریور ماه ادامه داد

کرمانشاه- معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: سنجش سلامت نوآموزان کرمانشاهی تا شهریور ماه ادامه داد.

زهرا نجار در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تهیه لباس فرم دانش آموزان طبق دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش در استان کرمانشاه بومی شده و با تأیید و همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت با ۶۰ تولیدی لباس فرم مدرسه در سه ناحیه شهر کرمانشاه قرارداد بسته شده و دانش آموزان می‌توانند از تولیدی‌های معرفی شده از سوی مدرسه آن‌ها را تهیه کنند اما اجباری در آن لحاظ نشده است.

وی با اشاره دریافت شهریه در مدارس خاص، افزود: تعیین نرخ شهریه در تمامی این مدارس از سوی وزارتخانه صورت می‌گیرد که طبق آیتم‌های تعریف شده در هر استان و منطقه میزان مختلفی برای دریافت مبلغ شهریه پیشنهاد داده می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: به منظور رعایت قوانین و مقررات وضع شده اداره امور مشارکت‌ها نظارت کامل بر روند کار را دارد تا مدارس بنا بر حداقل میزان اعلام شده هزینه را دریافت کنند و چنانچه طبق دستورالعمل‌ها عمل نشده باشد به شورای نظارت منطقه معرفی و سپس به شورای استانی و در صورت تکرار تخلف مدرسه تعطیل خواهد شد.

نجار خاطر نشان کرد: به طور کلی در تمام مدارس خاص و غیر دولتی علاوه بر هزینه بیمه دانش آموزان و کتاب‌های درسی در مدارس خاص و غیر دولتی بر حسب ارائه خدمات مبالغی با عنوان شهریه و بر اساس شورای تصمیم گیری و هیأت امناها حین ثبت‌نام دریافت خواهد شد.

وی در خصوص پایگاه‌های سنجش در کرمانشاه، بیان کرد: ۳۷ پایگاه سنجش تشکیل شده که از این تعداد ۲۴ واحد به صورت ثابت، ۱۳ واحد سیار و یک پایگاه نیز تخصصی بوده و نوبت‌گیری پایه اولی‌ها برای سنجش از ۲۰ خرداد آغاز شده است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه به تعرفه ۶۰ هزار تومانی برای سنجش دانش آموزان اشاره کرد و ادامه داد: فرایند آغاز سنجش در پایگاه از چهار تیرماه آغاز شده و تا ۱۵ شهریور ماه ادامه خواهد داشت و مهلت پایانی جاماندگان از سنجش نیز تا ۲۵ شهریور ماه است و در صورتی که نوآموزان نوبت سنجش خود را لغو کنند جریمه ۳۰ هزار تومانی در نظر گرفته شده است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا