بین الملل

آمریکا ۸۲۰ میلیون دلار دیگر به اوکراین اختصاص می دهد

آنتونی بلینکن:

وزیرخارجه آمریکا از اعطای میلیون ها دلار کمک مالی دیگر از سوی واشنگتن به اوکراین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «آنتونی بلینکن»؛ وزیرخارجه آمریکا در حساب توئیتری خود از اعطای میلیون‌ها دلار کمک مالی دیگر از سوی واشنگتن به اوکراین خبر داد.

بلینکن در این ارتباط اعلام کرد که «جوبایدن» ۸۲۰ میلیون دلار کمک مالی دیگر، تسلیحات، تجهیزات و تدارکات اضافی را برای تقویت دفاعی اوکراین در برابر روسیه تائید کرده است.

وزیرخارجه آمریکا همچنین در ادامه با تظاهر به حمایت از اوکراین مدعی شد: ما متحد با اوکراین ایستاده ایم.

اعلام کمک مالی جدید دولت بایدن به اوکراین در حالی صورت گرفته که کمتر از بیست روز پیش نیز، آمریکا اعلام کرد که بیش از نیم میلیون دلار دیگر کمک نظامی راهی اوکراین می‌کند. خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی در این ارتباط اعلام کرد دولت «جو بایدن» در نظر دارد ۶۵۰ میلیون دلار دیگر کمک نظامی به اوکراین اختصاص دهد. آنگونه که در گزارش بلومبرگ آمده بود، محموله کمک‌های تسلیحاتی آمریکا به اوکراین شامل موشک‌های ضد کشتی هارپون است.

ماه گذشته نیز دولت آمریکا یک بسته کمک نظامی دیگر برای اوکراین را اعلام کرد که محموله مذکور شامل هزار موشک ضد تانک جاولین، چهار هلیکوپتر Mi-۱۷ و چهار سامانه موشکی توپخانه بود.

گفتنی است که آمریکا به تنهایی اخیراً مبلغ ۴۰ میلیارد دلار ارسال کمک‌های نظامی و… به اوکراین را تصویب کرده است. جدای از آمار کمک‌های مالی سازمان‌های بین المللی، کشورهای غربی از زمان آغاز درگیری‌ها در اوکراین، مقادیر متنابهی تسلیحات به ارزش میلیاردها دلار به این کشور ارسال کرده اند و این روند همچنان ادامه دارد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا