سیاسی

آمریکا می‌خواهد بدون پایبندی به تعهدات برجامی از توافق نفع ببرد


دبیر بین الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: آمریکا قطعا به دنبال این است که بدون پایبندی به برجام به مقاصد خود رسیده و اگر مذاکرات را به سود خود نبیند، به دنبال فشار بیشتر به ایران خواهد بود.

امیر محمد کولانی دبیر بین الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفتگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس درباره مذاکرات لغو تحریم در قطر اظهار داشت: مذاکرات قطر شاید یک راه حلی باشد برای خروج از بن بست در مذاکرات که مواردی چون تضمین ها و لغو تحریم‌ها از جمله تحریم سپاه پاسداران از جمله موارد اختلافی است.

وی با اشاره به جنگ روسیه و اوکراین و تحریم نفت روسیه، گفت: شرایط بین المللی در حال حاضر به گونه ای رقم خورده که به دلیل وجود آمدن موج جدیدی از تورم ها که ناشی از افزایش قیمت سوخت است،کشورهای غربی به ویژه آمریکا به این مذاکرات وابسته هستند و طرف غربی به یک منبع انرژی جدیدی نیاز دارند.

دبیر بین الملل اتحادیه جامعه اسلامی با بیان اینکه کشورهای غربی به نفت ایران نیاز دارند و از روی همین نیاز مذاکرات را دوباره از گرفته، گفت: البته آن‌ها به دنبال منفعت خودشان هستند و گویا همچنان به زیاده خواهی ادامه می‌دهند و قطعا این طور نیست که ما بگوییم آمریکایی ها الان قابل اعتماد هستند.

وی در ادامه افزود: مذاکره‌کنندگان ایران باید دو مطالبه مهم داشته باشند که اولی آن تضمین انجام تعهدات و دومی رفع تحریم‌ها ازجمله خروج نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از لیست گروه های تروریستی است.

کولانی با اشاره به وجود مکانیسم ماشه در برجام و احتمال استفاده آمریکا از آن پس از احیای برجام گفت: آمریکا قطعا به دنبال این است که بدون پایبندی به برجام به مقاصد خود برسد. بنابراین اگر آمریکا مذاکرات را به سود خود نبیند امکان این وجود دارد که دنبال فشار از طریق شورای امنیت باشد.

انتهای پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا