شهرستان ها

کنکور امسال به ایستگاه پایانی رسید

رشت- مسئول تام الاختیار دانشگاه گیلان در برگزاری کنکورهای سراسری با اشاره به آخرین روز برگزاری این آزمون، گفت: امروز ۶ هزار و ۱۳۲ داوطلب زبان های خارجی باهم رقابت می کنند.

ارسلان دمیرچی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه امروز آخرین آزمون از گروه‌های آزمایشی حاضر در کنکور سراسری همزمان با کشور در استان گیلان در حال برگزاری است، اظهار کرد: داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی آخرین گروه از داوطلبانی هستند که کنکور سراسری را برگزار می‌شود.

وی به رقابت ۶ هزار و ۱۳۲ داوطلب گیلانی در گروه زبان‌های خارجی در استان گیلان اشاره کرد و افزود: این تعداد داوطلب به مدت سه ساعت برای پاسخ به ۱۰۰ سوال دروس عمومی و ۷۰ سوال دروس تخصصی با هم رقابت می‌کنند.

دمیرچی با اشاره به اینکه در کنکور سراسری امسال همانند سال‌های اخیر گروه آزمایشی علوم تجربی با ۱۴ هزار و ۲۴۰ شرکت کننده بیشترین داوطلب را داشته است، گفت: بعد از این گروه آزمایشی، علوم انسانی با ۱۰ هزار و ۷۸۵ داوطلب در رده بعدی قرار دارد.

وی با بیان اینکه کنکور امسال در چهار روز از ۸ تیر ماه آغاز و امروز به پایان می‌رسد، تصریح کرد: بر اساس آمار بیش از ۶۰ درصد داوطلبان کنکور امسال در استان گیلان را بانوان تشکیل داده‌اند.

دمیرچی اضافه کرد: در مقایسه با سال گذشته شاهد رشد ۳.۹۹ درصدی شرکت کنندگان در کنکور سراسری امسال بودیم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا