بین الملل

تعهد میلیارد یورویی نروژ به اوکراین

نروژ متعهد شد یک میلیارد یورو (۱.۰۴ میلیارد دلاری) برای حمایت از اوکراین، از مردم نیازمندش و بازسازی این کشور به دنبال حمله روسیه، کمک کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، یوناس گار استوره، نخست وزیر نروژ در کنفرانسی خبری در کنار ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفت: نروژ قصد دارد همبستگی خود را با مبارزه اوکراین برای بقایش ابراز کند.
وی افزود: من اینجا هستم تا بگویم مبارزه اوکراین تنها برای اوکراین نیست. این مبارزه برای اصول اساسی جهان است که قرار است آنها را به فرزندانمان پیشکش کنیم. این مبارزه برای امنیت اروپا و برای سرنوشت همسایه‌تان است.   
یوناس گار استوره تصریح کرد: ما کمک یک میلیارد یورویی را به کشور شما و مردمان‌تان برای باقی سال ۲۰۲۲ و سال ۲۰۲۳ میلادی ارائه خواهیم کرد. این جنگ نقض قوانین بین‌المللی است. شما حق دارید از خودتان دفاع کنید و ما نیز حق داریم از شما در دفاع از خودتان کمک کنیم.
وی درباره اینکه آیا نروژ قصد دارد تامین گاز به اروپا را افزایش دهد یا خیر، گفت، نروژ در حال حاضر حداکثر تولید گاز را دارد اما هر کار بتواند برای تامین گاز اروپا انجام خواهد داد.
زلنسکی نیز به نوبه خود گفت: فشارها باید بر روسیه ادامه پیدا کند تا این جنگ پایان یابد.  
وی افزود: روسیه از یک موشک ضد کشتی کی‌اچ-۲۲ دوران جماهیر شوروی که برای هدف قرار دادن ناوهای هواپیمابر یا دیگر اشیای بزرگ طراحی شده، برای هدف گرفتن یک ساختمان ۹ طبقه معمولی استفاده کرده است؛ اظهاراتی که به حمله اوایل صبح جمعه به آپارتمانی در نزدیکی اودسا که به گفته مقامات اوکراینی دست‌کم ۱۶ تن در جریان آن کشته شدند، اشاره داشت.  
این در حالی است که روسیه هدف گرفتن غیرنظامیان را رد می‌کند.
انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا